Pad premije domaćih osiguravatelja počeo je usporavati. Naime, osiguravajuća društva su krajem srpnja imala ukupnu zaračunatu bruto premiju od 6,58 milijardi kuna, što je 1,8 posto manje nego krajem istog mjeseca 2019. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO). To je najmanji pad premije u posljednja tri mjeseca. Podsjetimo, u lipnju je zaračunata premija pala za 2,3 posto, a u svibnju za 2,8 posto.
Potonuće ‘života’
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije u segmentu neživotnih osiguranja za 3,83 posto, na 4,96 milijardi kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 15,75 posto, na 1,62 milijarde kuna. Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem srpnja od 1,54 milijarde kuna, što je na godišnjoj razini porast od 9,2 posto. U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 1,46 milijardi kuna ili 9,3 posto više nego u srpnju 2019. godine.
U prvih sedam mjeseci ove godine sklopljeno je 1,45 milijuna polica, što je preko 13.000 ili 0,91 posto više nego u istom razdoblju lani.
Smanjenje udjela Croatije
Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1000,18 kuna, što je na godišnjoj razini više za 8,32 posto, pokazuje srpanjska statistika. U skupini životnih osiguranja najveći udio pripada klasičnom životnom osiguranju s premijom u iznosu od 1,35 milijardi kuna, ili 13,4 posto manjom u odnosu na srpanj 2019. godine. Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija iznosila 187,6 milijuna kuna, što je pad za 33 posto na godišnjoj razini. Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no uz pad zaračunate premije na godišnjoj razini, za 3,5 posto, na 1,83 milijarde kuna. Tržišni udio CO-a je tako snižen s 28,35 posto, koliko je iznosio krajem srpnja prošle godine, na 27,85 posto krajem sedmog mjeseca ove godine.
Drugi je Euroherc, s tržišnim udjelom od 11,66 posto i uz porast zaračunate bruto premije za 5,5 posto, na 766,9 milijuna kuna. Nakon njega slijedi Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji pad zaračunate bruto premije, za 17,5 posto, na 740,2 milijuna kuna, uz tržišni udio od 11,25 posto.
Četvrto mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Wiener osiguranje, kojem je zaračunata bruto premija na godišnjoj razini skočila za 14,4 posto, na 657,7 milijuna kuna, dok je tržišni udio porastao s 8,58 posto u srpnju prošle na 10 posto u sedmom mjesecu 2020. godine. pd
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu