U siječnju zaustavljen pad premije osiguratelja

Autor: Tomislav Pili , 11. veljača 2021. u 22:00
Neživotna osiguranja zabilježila su premiju od 928,9 milijuna kuna/SHUTTERSTOCK

Premija neživotnih osiguranja porasla je 5,6 posto, dok je premija životnih osiguranja pala dodatnih 12,6 posto.

Nakon dugih devet mjeseci zaustavljen je pad bruto premije domaćih osiguravajućih kuća.

Društva za osiguranje u siječnju su zaračunala ukupnu bruto premiju u iznosu od 1,13 milijardi kuna, što je za 1,9 posto više u odnosu na siječanj 2020. godine, pokazuju podaci koje je u četvrtak objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO).

Povećanje auto osiguranja

Rast premije posljednji je put zabilježen u ožujku prošle godine. Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja za 5,6 posto, na 928,9 milijuna kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 12,6 posto, na 196,1 milijun kuna.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom od 214,6 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast od 12 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 201,8 milijuna kuna ili 12,8 posto više nego u siječnju 2020. godine.

Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1148 kuna, što je na godišnjoj razini više za 10,2 posto.

Skok Triglav osiguranja

U skupini životnih osiguranja najveći udio pripada klasičnom životnom osiguranju s premijom u iznosu od 169,7 milijuna kuna, što je tri posto manje nego godinu ranije.

Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija iznosila 15,1 milijun kuna, ili 58,9 posto manje na godišnjoj razini.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no uz pad na godišnjoj razini, za 5,7 posto, na 286,4 milijuna kuna.

Tržišni udio CO-a je tako snižen sa 27,5 posto na 25,5 posto krajem siječnja ove godine. Skok zaračunate bruto premije za čak 50,8 posto, na 101,1 milijun kuna ostvarilo je Triglav osiguranje, čime im je tržišni udio porastao sa 6,1 posto na devet posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close