U Americi lanci brze prehrane štede izdavanjem vlastitih prepaid kartica

Autor: Nikolina Buljan / VLM , 30. siječanj 2013. u 12:05
U Hrvatskoj 19% stranaca u restoranima plaća karticom/FOTOLIA

Starbucks 25 posto prihoda od prodaje ostvaruje kroz vlastite prepaid kartice.

Iako će većina ljudi u Hrvatskoj prvo otići na bankomat pa tek onda s gotovinom u ruci krenuti prema kafiću po kavu, u 92 posto slučaja prave bespotreban potez. To pokazuje globalno istraživanje Euromonitora koje objašnjava kako je sve manji broj Amerikanaca naklonjen ovoj  šetnji do bankomata.

U istraživanju Euromonitora koje je objavio The Huffington Post, spominje se kako je u Americi lanjske godine 81 posto računa u restoranima bilo plaćeno karticama. Šest godina prije, ta brojka je iznosila 72 posto, a 2004. godine tek 66 posto. U restoranima brze prehrane u 2012. godini 37 posto računa je bilo plaćeno karticama, ali tendencija neplaćanja karticama u ovakvim vrstama restorana se objašnjava činjenicom da je u restorane brze prehrane kartično plaćanje uvedeno tek početkom 2000-ih te su ljudi još uvijek naviknuti da male iznose u tim restoranima plaćaju gotovinom. Ipak, lakoćom plaćanja karticama nisu oduševljeni ugostitelji i vlasnici lanaca brze prehrane. Iako im je gotovina uvijek bila draža, u problem su došli sada kada kompanije poput Visae, MasterCarda, American Expressa i ostalih naplaćuju između dva i 3,5 posto naknade na iznos računa što je, tvrdi Huffington Post, najveća naknada u povijesti. Iz ovog razloga, veliki broj ugostitelja i vlasnika lanaca, odlučio se na plasiranje vlastitih prepaid kartica kako bi izbjegli plaćanje naknada velikim kartičarskim kućama.

Tako sada Starbucks 25 posto prihoda od prodaje ostvaruje kroz vlastite prepaid kartice. Potpuno su uvjereni u to da im ova metoda štedi veliku količinu novca pa su upravo iz tog razloga odlučili investirati 25 milijuna dolara u napredak sustava svojih prepaid kartica. Sličnih pokušaja ima i u Hrvatskoj, pa tako jedan od taksi prijevoznika i jedan lanac kinodvorana također izdaju svoje prepaid kartice. I istraživanje koje Visa provela u kolovozu prošle godine u Splitu, Dubrovniku, Zadru i Zagrebu, pokazalo je kako je plaćanje karticama u Hrvatskoj posebno popularno među stranim turistima. Iako je plaćanje gotovinom i dalje dominantno, udio kartičnog plaćanja se povećalo u odnosu na 2011.  posebno kad je riječ o plaćanju za hranu (11%) i zabavu (18%). "Plaćanje karticama je popularnije među hotelskim gostima (38%), dok oni koji odsjedaju u privatnom smještaju i dalje preferiraju plaćanje gotovinom. Čak 54 posto inozemnih turista se hrani u restoranima, a 19 posto ih pritom plaća karticama.Najpopularnija kartica među inozemnim gostima je i dalje Visa s udjelom od 42% za plaćanje smještaja i zabavnih sadržaja", stoji u istraživanju. 

Komentirajte prvi

New Report

Close