Nove trošarine na automobile koje se primjenjuju od 1. siječnja 2017. nisu donijele ništa novo osim poskupljenja novih automobila i to prvenstveno onih jeftinijih, pa većina građana sada državi plaća još veće namete nego prije Nove godine.
Glavna intencija izmjena Zakona o posebnom porezu na motorna vozila koji je donesen u sklopu porezne reforme ministra financija Zdravka Marića bila je da Hrvati kupuju ekološkija vozila, međutim, svrha se u prvih šest mjeseci nije postigla, piše Večernji list. Od 36.848 novih automobila registriranih u Hrvatskoj u prvoj polovini 2017., 30.006 su kupile tvrtke većinom za rent-a-car djelatnost, a veći broj automobila, kako neslužbeno doznajemo, registrirana je u Hrvatskoj te potom izvezena na druga tržišta EU. To nije novost, ali daje fiktivnu sliku o većoj prodaji novih automobila. U isto vrijeme građani su kao privatne osobe kupili tek 6842 automobila. Unos rabljenih je i dalje na istoj razini kao i lani.
U prvih pet mjeseci u Hrvatskoj je registrirano 23.479 automobila koji su mahom uneseni iz EU, pogotovo iz Njemačke, naspram 23.336 rabljenih automobila u istom razdoblju 2016. Dakle, unesen je gotovo istovjetan broj polovnjaka kao i lani, pa se barem zaustavio trend rasta unosa rabljenih automobila, koji je rapidno rastao od ulaska Hrvatske u EU. Ipak, novi su propisi donijeli mnogo skuplje trošarine za najveće zagađivače, najčešće automobile starije od 15 godina koji se više zbog većih nameta ne isplate unositi u Hrvatsku, pa Hrvatska bar više nije odlagalište najstarije “krame” iz EU.
Više o temi pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu