Posebno izvješće tvrtke za analizu podataka Thasos navelo je i kako je posljednjih mjeseci u trgovačkim centrima diljem zemlje opao posjet kupaca, prenio je CNBC.
Thasos je također otkrio da centri s takozvanim “iskustvenim stanarima” koji nisu samo usmjereni na prodaju proizvoda, kao što su Apple, talijanska prehrambena dvorana Eataly i Tesla, nisu privlačili dodatni promet.
Samo do travnja ove godine najavljeno je zatvaranje gotovo 6.000 trgovina, što je više nego u cijeloj 2018. godini.
To sigurno ne ide u prilog vlasnicima trgovačkih centara.
Godina 2019. rekordna po broju zatvaranja trgovina?
Nakon što se prošle godine oporavio, broj posjeta (tzv. pješački promet) nekim od najboljih trgovačkih centara diljem zemlje dosegao je vrhunac negdje u kolovozu 2018. godine i od tada je počeo padati, navodi se u novom izvješću tvrtke za analizu podataka Thasos koja koristi više od 100 milijuna mobilnih telefona kako bi pratila – kada potrošači ulaze i izlaze iz određenih trgovina.
“Dobra vijest za mnoge trgovačke centre bila je da su se mnogi trgovci na malo vratili i počeli privlačili više kupaca korištenjem promocija 2018. godine. Ali ako prodajete robu uz gubitak, to ne možete dugo raditi”, rekao je John Collins, suosnivač Thasosa.
Kako trgovci sada najavljuju povlačenje popusta, to bi mogao biti jedan od razloga zašto se promet u trgovačkim centrima smanjuje, uz činjenicu da se neki kupci okreću sve više online prodaji.
Još jedan problem je da su se trgovački centri nadali da će kupcima biti uzbudljivije doći ako im ponude nova iskustva, no rani podaci ne pokazuju pojačanje aktivnosti.
Američki trgovci na malo do sada su objavili da će zatvoriti 5.994 trgovine, dok će otvoriti 2.641, obavio je Coresight Research. Podaci su već sad lošiji u ovoj godini u odnosu na prošlu. U 2018. godini zatvoreno je 5.864 i otvoreno 3.239.
Planirana zatvaranja uključuju više od 2.000 trgovina tvrtke Payless ShoeSource, koja je podnijela zahtjev za stečaj, stotine trgovina odjećom tvrtki kao što su Gymboree, Charlotte Russe, Victoria's Secret i Gap, kao i diskontnog lanca Fred's. U isto vrijeme lanci kao što su Aldi, Dollar Tree, Ollie's Bargain Outlet, Five Below i Levi's planiraju otvoriti više trgovina.
Izgledi, zbog velikog broja zatvaranja, nisu dobri za trgovačke centre u 2019. godini, kao što nisu bili ni u 2017. godini kada je zatvoreno rekordnih više od 8.000 trgovina. No 2019. godina, mogla bi biti gora i oboriti nove rekorde.
"Očekujem da će se zatvaranje trgovina ubrzati 2019. godine, a do kraja godine će dosegnuti 12.000. Čini se da je usporavanje (zatvaranja) koje smo vidjeli u 2018. kratak predah u neprekidnom, dugoročnom trendu", rekla je Deborah Weinswig, osnivačica i izvršna direktorica tvrtke Coresight.
Dugogodišnja tranzicija ponude
Vlasnici trgovačkih centara, tražeći načine za popunjavanje praznog prostora, prisiljeni su pregovarati o uvjetima zakupa s trgovcima i zadovoljiti se jeftinijim zakupom.
Uz to, trgovački centri se okreću novim digitalnim brendovima kao što je tvrtka za košulje Untuckit, proizvođač naočala Warby Parker i maloprodajni lanac prodaje madraca Casper, koji otvaraju stotine trgovina kao grupacija diljem zemlje, nakon uspjeha u internetskoj prodaji.
Trgovački centri se nadaju da će dodavanjem ponude i brendova koji pružaju jedinstvena iskustva, kao što su Legoland, Crayola Experience i Dave & Busters, namamiti kupce.
No, prema Thasosu, to ne ide baš kako je planirano.
Njegova tvrtka pronašla je trgovačke centre s takozvanim “iskustvenim stanarima” koji nisu samo usredotočeni na prodaju proizvoda, kao što su tvrtke Apple, talijanska prehrambena dvorana Eataly i Tesla. Zaključeno je da oni nisu privukli dodatan promet.
Budući da je na horizontu vjerojatno više zatvaranja trgovina, potrošači mogu očekivati da će trgovački centri početi više izgledati kao gradska središta, odnosno početi će uvoditi sadržaje kao što su hoteli, teretane, apartmanski kompleksi, više prehrambenih dvorana te prodavaonica prehrambenih proizvoda.
Novi trgovački centar Hudson Yards, koji je otvoren prošlog mjeseca u New Yorku, savršen je primjer tog modela mješovite namjene.
Vlasnici trgovačkih centara također eksperimentiraju s kratkoročnim ugovorima o najmu za prostore koji omogućuju čestu izmjenu i rotaciju mladim robnim markama. Pri tom dobivaju i kvalitetnije podatke o posjetu kupaca i vrstama kupnje, što je bitno u ovoj tranziciji ponude.
Vlasnici trgovačkih centara uključujući Simona, Brookfielda, Taubmana, Macericha, PREIT-a, CBL-a i Washingtona Prime-a očekuju da će u narednim tjednima dobiti uvid u trenutno stanje – kako se nose s najnovijim valom zatvaranja trgovina, nakon što dobiju podatke o tromjesečnoj zaradi ove godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu