Angažirali smo Interkapital jer se nadamo većoj cijeni dionica

Autor: Tin Bašić , 15. svibanj 2013. u 22:00
Daniel Nevidal tvrdi da je to za njih normalan posao/T.Tadić/PD

Market making je biznis koji je potreban za razvoj domaćeg tržišta kapitala, poručuje čelnik InterCapitala Daniel Nevidal.

Interkapital vrijednosni papiri postali su prva privatna brokerska kuća u Hrvatskoj koja obavlja specijalističku trgovinu za jednu dionicu.

 

2kompanije

u Hrvatskoj zasad imaju po dva market makera

Solinska kompanija AD Plastik odlučila je angažirati još jednog market makera, i to Interkapital VP, a do sada im je Erste banka sama obavljala taj posao. "Market making je biznis koji je potreban za razvoj tržišta kapitala. No, mi smo od početka u tome s obzirom na to da smo market makeri za hrvatske obveznice. Tako da već imamo mehanizme kontrole rizika. To je za nas normalan posao", izjavio je za Poslovni dnevnik predsjednik Uprave InterCapitala Daniel Nevidal. Što se tiče dionica, kaže Nevidal, važno je da se market making razvije jer će se na taj način povećati likvidnost tržišta. Pored AD Plastika, još jedino Ledo ima dva specijalista – Raiffeisen banku i Erste banku. Te su dvije banke ujedno i jedine na tržištu koje se bave tim poslom.

RBA je, naime, market maker za dionicu Uljanik plovidbe, a Erste za Atlantic grupu. "Na angažiranje specijaliste odlučili smo se očekujući veći likvidnost, a samim time nadamo se i povećanju cijene dionice. Zahvaljujući iskustvu onih koji imaju dva specijalista, odlučili smo se i mi na taj potez", izjavio je za Poslovni dnevnik član Uprave AD Plastika Ivica Tolić ističući da su izravno tražili Intekapital. Na pitanje planiraju li dionicu listati na Vodeće tržište, najvišu kotaciju Zagrebačke burze koja je od osnutka 2009. godine prazna, odgovara da još nema odluke oko toga, ali je moguće. Akteri tržišta kapitala kažu nam da vjeruju da će biti još kompanija koje će se odlučiti za to da im brokerska kuća, bilo da je dio banke, bilo da je privatna, održava likvidnost dionice. Time ona postaje atraktivnija investitorima.

Ipak market makingom se bave samo tri kuće jer je u Hrvatskoj situacija nešto drugačija nego u svijetu."Kada je tržište stabilno i cijena dionice ne varira previše, market makeri zarađuju. To se tako radi vani. Kod nas, kada je stabilno, dionicama se ne trguje toliko i specijalisti ne zarađuju. Intenzivnije se trguje kada je volatilno, što market makerima može stvarati probleme i gubitke obzirom da moraju 60 posto vremena garantirati cijenu", objasnio nam je jedan od igrača na tržištu koji je htio ostati anoniman. 

Komentari (6)
Pogledajte sve

Ovo je kriminal pod okriljem države. Jadna ova burza, na šta je spala.
Pa uništili ste apsolutno sve i još želite ovaj ostatak ostataka.
Prestrašno.
Ma gledam ja već mjesecima te tisuće komada na kupnji, pa na prodaji Adpl i samo jedno mogu reći, jedno veliko FUUUUUJ svim ti market makerima a pogotovo ovima novima.
Sramota za ovu zemlju.

Na našoj burzi ne treba nitko…izgleda da je uskoro neće ni biti…nema rezervnu lokaciju pad kad neko upali cigaretu kraj servera sustav padne, radi gubitke, ali ima sjajnu lokaciju, prodaje rabljeni namještaj….itd, dioničari su joj uglavnom pokrepali ili su jednom nogom u grobu….Hura!

nisam znao da market maker diže cijenu dionica na burzi.

to je očigledno neki novi hrvatski izum.možda da ga ad plastik patentira pa izvozi kao made in croatia.

Odmah poslati inspekciju u INTERKAPITAL.

New Report

Close