‘Sve je u rukama korisnika i sve će biti fintech, pitanje je kako’

Autor: Marta Duić , 29. listopad 2019. u 21:59
Šonje: Svi će na kraju prihvatiti sva najbolja rješenja, kao što je bilo s gotovinom i bankomatima/Emica Elveđi/PIXSELL

Priča počiva na navikama klijenata, financijska i digitalna pismenost idu ruku pod ruku, no potrebni su jednaki regulatorni uvjeti za sve.

Na konferenciji Zagreb Financijsko središte prezentaciju Fintech: prijetnja ili prilika održao je ekonomski analitičar Velimir Šonje.

U pitanju je HUB-ova analiza koja je ponudila odgovore na tri ključna pitanja- što je fintech, hoće li banke kakve znamo odumrijeti i gdje je fintech u Hrvatskoj. “Danas nije moguće govoriti o ideji financijskog centra bez referiranja na fintech, a glavni zaključci istraživanja su da je sve u rukama potrošača. Naime, oni su ti koji odlučuju na jedinstvenom tržištu.

Sljedeća dva zaključka su da financijska i digitalna pismenost idu ruku pod ruku i kako su potrebni jednaki regulatorni uvjeti za sve”, kazao je Šonje. Kako ističe, riječ je o industriji koja ima karakteristike zrele industrije u fazi konsolidacije i koja se suočava s konkurentskim i regulatornim izazovima i tehnološkim promjenama.  Rast je još uvijek najbrži u mješovitim tehnologijama, a Šonje napominje kako priča i dalje počiva na potrošačima, njihovim navikama i regulaciji.

“Azija i SAD daleko su ispred EU, procjena udjela fintecha na tržištu hipotekarnog kreditiranja u SAD-u  je 8 do 16 posto. Ipak, preuzimanja i strateška partnerstva idu u svim smjerovima. Kad govorimo o pitanju prihvaćanja inovacija ključni su demografija, brzina gospodarskog rasta i tehnološki napredak te regulatorni uvjeti. Na kraju će svi prihvatiti sva najbolja rješenja kao što su svojevremeno prihvatili keš, a nakon toga račune i bankomate. Sve će biti fintech, samo je pitanje kako”, zaključuje Šonje.

Uskladiti etiku i regulativu

Thomas Magill, partner u odjelu revizije u Deloitteu Hrvatska održao je prezentaciju o tome hoće li pobijediti digitalno ili regulatorno okruženje. “Čak 85% anketiranih u istraživanju Deloittea smatra da bi im umjetna inteligencija pomogla u poslu. Ne smije nas omesti brzina i dubina tehnologije, ona će poremetiti svijet kakav poznajemo – zdravstvo, rad obrazovanje… Tech kompanije su se globalno natjecale da bi došle do talenata, a to je danas ključno jer nove poslovne prilike su tu oko nas”, kaže Magill. Tvrdi da će tehnološke promjene utjecati ne samo na poduzeća nego i na način na koji postojimo.  “Poslovni uspjeh ima veću ulogu nego privatnost pojedinaca, ali tu je pitanje digitalne etike. Moralno postupanje definira način rada kompanije. Etika i regulativa su povezane, a potrebna je nova razina liderstva koja će u vidu imati balans i društvo. Ako to ne postignemo, strojevi će pobijediti”, zaključuje Thomas Magill.

Komentirajte prvi

New Report

Close