Na osiguravateljni sektor potrošači i dalje imaju najviše prigovora, pokazalo je izvješće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa).
Međutim, prošle je godine zbog dva potresa koji su pogodili Zagreb i Banovinu znatno povećan broj predstavki koje se tiču osiguranja imovine.
Povodom Svjetskog dana zaštite potrošača Hanfa je jučer objavila da joj je lani 57 posto predstavki potrošača upućeno zbog postupanja društava za osiguranje.
Pritužbe na usluge na tržištu kapitala zauzimaju 12 posto udjela, leasinga 11 posto, mirovinskih i investicijskih fondova po dva posto, a investicijskih društava i faktoringa po jedan posto.
Lavovski udjel
Lavovski udjel osiguravateljnog sektora ne iznenađuje s obzirom na širok raspon njihovih usluga, razgranatu distribucijsku mrežu osiguranja i veličinu sektora, tvrde u Hanfi.
“Iako je osiguranje istaknuto u broju predstavki koje smo zaprimili u Hanfi, ipak je važno naglasiti da je riječ o relativno malom broju slučajeva s obzirom na važnost i veličinu sektora, a govorimo o trenutno više od 11 milijuna aktivnih ugovora”, istaknuo je predsjednik Upravnog vijeća Hanfe, Ante Žigman.
Osim prijepora koje potrošači imaju s društvima u pogledu određivanja osnovanosti odštetnih zahtjeva i visine štete (28 posto), potrošači su u prošloj godini prigovarali i na pružanje predugovornih informacija (12 posto), zatim neodgovaranje na pritužbe/prigovore klijenata, iznos isplate kod doživljenja u ugovorima o životnom osiguranju, postupke i rokove prilikom obrade štete te postupanje djelatnika.
Sporno sudjelovanje u šteti
S obzirom da je osiguranje od automobilske odgovornosti obvezno, ne iznenađuje što se najveći broj predstavki potrošača – njih 42 posto – odnosi upravo na autoosiguranja. No lani je najveći porast broja predstavki u odnosu na prethodne godine zabilježen je kod ugovora o osiguranju imovine.
Od ukupnog broja predstavki zaprimljenih u vezi s osiguranjem imovine njih 54,8 posto se odnosilo na odštetne zahtjeve u vezi s potresom. Pritom se problematičnim pokazalo ugovaranje odbitne franšize, odnosno sudjelovanje osiguranika u šteti.
Od svih zaprimljenih predstavki koje su se odnosile na osiguranje imovine u vezi s potresom, kod više od polovine, odnosno 53 posto, problem je bio nerazumijevanje pojma franšize i njezina utjecaja na visinu isplaćene odštete.
To govori da bi društva u budućnosti trebala biti još transparentnija i na što jednostavniji način informirati potrošača, ocjenjuje Hanfa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu