Od novog paketa sankcija očekuje se da financijski oslabi Rusiju toliko da više ne može održavati ofenzivu u Ukrajini. Rusija je samo na račun povećanja cijena energenata od početka rata u Ukrajini zaradila 63 milijarde dolara, i kroz šest mjeseci ti bi se prihodi trebali izbiti Moskvi iz džepa.
To otvara pitanje odakle će Europa uvoziti naftu, tko će zaraditi na tome, a tko će sve to platiti. Za naftnog stručnjaka Davora Šterna nema puno dilema.
‘Embargo na naftnu je neočekivan i vrlo drastičan potez. Kao njegovu posljedicu možemo očekivati iznimno visok porast cijena svih naftnih derivata‘, poručio je Štern za tportal i nastavio:
‘Kao psihološka posljedica zabrane uvoza ruske nafte skočit će cijene svih ostalih energenata i roba. Trgovci naftom će se pritom snaći i pronaći načine da zaobiđu sankcije. Nitko sav taj promet ne može kontrolirati i pitanje je hoće li Europska unija angažirati dodatne ‘snage’ koje će sprječavati zaobilaženje sankcija.’
Za početak, kaže Štern, mogu se očekivati znatno veće cijene goriva jer se sada uopće ne zna odakle će dolaziti nafta u Europu i po kojim cijenama, a u najgorem slučaju moguće su i nestašice goriva pa će ga se morati pažljivo trošiti. ‘Možda ćemo opet voziti po modelu par-nepar’, poručuje Štern.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kažu da se smanjenjem max. brzine na autocestama sa 130 na 110km/h da dosta uštedjeti.
Uključite se u raspravu