Snažan godišnji rast zaračunate bruto premije u segmentu životnih osiguranja, za više od 20 posto, u svibnju je podigao i ukupnu zaračunatu bruto premiju 25 hrvatskih osiguravatelja za 4,26 posto, na 4,1 milijardu kuna, pokazuju podaci koje je u petak objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO).
Zaračunata bruto premija u životnim osiguranjima iznosila je krajem svibnja 1,33 milijarde kuna te je u odnosu na isti lanjski mjesec povećana za čak 21,14 posto, odnosno za više od 232,6 milijuna kuna.
Istodobno je premija u neživotnim osiguranjima smanjena za 65 milijuna kuna, odnosno 2,3 posto, na 2,7 milijardi kuna.
Promatrano prema ukupnoj premiji, na kraju svibnja najveći je tržišni udio držalo Croatia osiguranje, s 1,27 milijardi kuna premije, što čini 31,13 postotni udio na hrvatskom tržištu osiguranja. Drugi je Allianz, sa 619,5 milijuna kuna ukupne premije (15,11 postotni udio), a treći je Euroherc, s 322,3 milijuna kuna premije i udjelom na tržištu od 7,86 posto.
Značajan rast ukupne premije u životnim osiguranjima rezultat je znatnog rasta premije kod više osiguravajućih društava, a posebice skoka premije najvećeg hrvatskog osiguravatelja, koji u u tom segmentu drži vodeće mjesto.
Premija Croatia osiguranja porasla je, naime, u svibnju na godišnjoj razini za čak 86,78 posto, na 274,6 milijuna kuna, a po dvoznamenkastim stopama rasle su i premije Generali osiguranja (75,3 posto, na 87,2 milijuna kuna), Wuestenrot životnog osiguranja (33,03 posto, na 11,6 mln kn), Erste osiguranja (31,1 posto, na 98,7 mln kn), Uniqa osiguranja (22,2 posto, na 146 mln kn) te Velebit životnog osiguranja (11,2 posto, na 8,9 mln kn).
Premija Allianza, koji je dugo držao prvo mjesto na tržištu životnih osiguranja, iznosila je krajem svibnja 261,7 milijuna kuna i snižena je prema istom mjesecu lani za 1,51 posto. Allianz tako sada zauzima drugo mjesto u 'životnom segmentu', s tržišnim udjelom od 19,63 posto, dok je na trećem mjestu Uniqa, s udjelom od 10,95 posto.
Croatia osiguranje i dalje zauzima najveći tržišni udio i u segmentu neživotnih osiguranja, s više od milijardu kuna zaračunate bruto premije krajem svibnja te tržišnim udjelom od 36,2 posto. No, premija CO-a u segmentu 'neživota' je na godišnjoj razini pala za 6,5 posto, dok je istodobno premija Allianza, koji je na drugom mjestu, rasla za 8,2 posto, na 357,8 milijuna kuna, koji predstavljaju 12,9 postotni udio na tržištu.
U tom je segmentu treći Euroherc, koji je svibanj završio s 322,3 milijuna kuna premije, što je 9,5 posto manje nego krajem svibnja lani, ali još uvijek predstavlja značajan, 11,6 postotni tržišni udio u ovom osigurateljnom segmentu.
Podaci HUO-a po vrstama osiguranja, pak, pokazuju da je u svibnju najviše, gotovo 917,5 milijuna kuna, iznosila premija osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (obvezno autoosiguranje). No, rezultati liberalizacije tog segmenta tržišta, odnosno sniženje cijena polica obveznog autoosiguranja, i dalje se osjete na zaračunatoj premiji, koja je u odnosu na svibanj prošle godine smanjena za 16,5 posto. Istodobno je premija u osiguranju cestovnih vozila (kasko) rasla za gotovo 8 posto, na 308,16 milijuna kuna.
Kod proizvoda životnog osiguranja, pak, najizraženiji rast zaračunate premije – za čak 116,65 posto, bilježi se kod životnih ili rentnih osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, dok je premija u rentnom osiguranju porasla na godišnjoj razini za 36,78 posto. Premija klasičnog životnog osiguranja, na koje 'otpada' gotovo 28 posto ukupne zaračunate bruto premije svih osiguravatelja na kraju svibnja, istovremeno je uvećana za 17,5 posto, na 1,14 milijardi kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu