Prema najnovijem istraživanju tvrtke Canalys, globalno tržište pametnih telefona u 2024. godini poraslo je za 7 posto, dosegnuvši ukupno 1,22 milijarde isporučenih uređaja, čime je označen oporavak nakon dvije godine smanjenja. Apple je, zahvaljujući stabilnim rezultatima u Sjevernoj Americi i Europi, te širenju na tržišta u razvoju, drugu godinu zaredom zadržao prvo mjesto, iako su isporuke njegovih iPhonea pale za 1 posto na 225,9 milijuna jedinica.
Samsung je na drugom mjestu, s isporukama od 222,9 milijuna jedinica, također uz pad od 1 posto. Xiaomi je, s druge strane, bilježio snažan rast od 15 posto, s ukupno 168,6 milijuna isporučenih uređaja, što je ponajprije rezultat snažnog zamaha u kontinentalnoj Kini i strateškog širenja na tržištima u razvoju. Po prvi put, Transsion je s rastom od 15 posto i 106,7 milijuna isporučenih mobitela, ušao među prvu petoricu i zauzeo četvrto mjesto, dok je OPPO (uključujući OnePlus) završio među prvih pet, s rastom od tri posto ili 103,6 milijuna jedinica. Inače, Transsion je osnovan 2006. godine te je uglavnom svoj uspjeh stekao u Africi, pružajući tamošnjim korisnicima jeftine mobitele. Osim u Africi, pojedini se modeli mogu kupiti i na Bliskom istoku, u Latinskoj Americi, a od nedavno i u Indiji.

“2024. bila je godina povratka za industriju pametnih telefona, s najvećim godišnjim globalnim opsegom isporuka nakon pandemije”, rekao je Runar Bjørhovde, analitičar u Canalysu.
“2024. godina bila je godina povratka za tržište pametnih telefona, s najvećim globalnim opsegom isporuka nakon pandemije. Velika potražnja bila je rezultat ciklusa zamjene starijih uređaja kupljenih tijekom pandemije, a proizvođači su iskoristili tu priliku smanjenjem cijena i ponudama koje su uključivale popuste i zamjenske uređaje. Usmjerenost na povećanje obujma često je povezana s rizikom erozije marže kako bi cijene ostale konkurentne. Da bi se nosili s tim, mnogi su smanjili fiksne troškove i optimizirali proizvodne procese.”, naglasio je Runar Bjørhovde.
Potražnja za pametnim telefonima bila je posebno velika na tržištima u razvoju, ali i u razvijenim regijama poput Sjeverne Amerike, Europe i kontinentalne Kine. Potrošači su se sve više odlučivali za premium modele, a proizvođači su jasnije razdvojili modele unutar svojih glavnih serija uređaja, kako bi zadovoljili potražnju za kvalitetnijim proizvodima u segmentima koji su manje osjetljivi na cijene, smatra Sanyam Chaurasia, viši analitičar u Canalysu.
“U slučaju Applea, isporuke iPhonea 16 Pro i Pro Max porasle su za 11 posto u odnosu na prethodnu generaciju. Samsung je, s druge strane, ostvario najveće isporuke svoje serije S od 2019. godine, a očekuje se nastavak rasta s novim modelima Galaxy S25, koji uključuju umjetnu inteligenciju i dodatne usluge poput Gemini Advanced pretplate.”
“Tržišta u nastajanju bila su glavni pokretač rasta industrije u 2024. godini, no rast je usporio jer neka tržišta dosežu točku zasićenja. Pronalaženje pravog balansa između kratkoročnih ciljeva, upravljanja zalihama i dugoročnih ulaganja bit će ključno za uspjeh proizvođača na tim tržištima. Ekonomske fluktuacije, potencijalni američki carinski nameti i zahtjevi za usklađenosti stvaraju dodatnu neizvjesnost na tržištu. Ipak, prilike kao što su rastući trendovi potražnje za skupljim uređajima, subvencijski programi u kontinentalnoj Kini i novi modeli financiranja nude proizvođačima prilike za rast. U 2025. godini, proizvođači će se fokusirati na povećanje prosječne prodajne cijene i profitabilnosti u svim segmentima, dok će istovremeno jačati tržišne pozicije kroz širi portfelj proizvoda, brendirane marketinške kampanje i dublju suradnju u distribucijskim kanalima. Sposobnost da se uspješno upravlja izazovima, dok se istovremeno iskoriste nove prilike, bit će ključna za određivanje lidera sljedeće faze evolucije industrije”, zaključio je R. Bjørhovde.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu