Koji mobiteli dominiraju tržištem. Novi kineski adut probio se u prvih pet

Autor: Tanja Ivančić , 05. veljača 2025. u 10:31
Foto: Reuters

U 2025. godini, proizvođači smartfona fokusirat će se na povećanje prosječne prodajne cijene i profitabilnosti u svim segmentima, smatraju analitičari.

Prema najnovijem istraživanju tvrtke Canalys, globalno tržište pametnih telefona u 2024. godini poraslo je za 7 posto, dosegnuvši ukupno 1,22 milijarde isporučenih uređaja, čime je označen oporavak nakon dvije godine smanjenja. Apple je, zahvaljujući stabilnim rezultatima u Sjevernoj Americi i Europi, te širenju na tržišta u razvoju, drugu godinu zaredom zadržao prvo mjesto, iako su isporuke njegovih iPhonea pale za 1 posto na 225,9 milijuna jedinica.

Samsung je na drugom mjestu, s isporukama od 222,9 milijuna jedinica, također uz pad od 1 posto. Xiaomi je, s druge strane, bilježio snažan rast od 15 posto, s ukupno 168,6 milijuna isporučenih uređaja, što je ponajprije rezultat snažnog zamaha u kontinentalnoj Kini i strateškog širenja na tržištima u razvoju. Po prvi put, Transsion je s rastom od 15 posto i 106,7 milijuna isporučenih mobitela, ušao među prvu petoricu i zauzeo četvrto mjesto, dok je OPPO (uključujući OnePlus) završio među prvih pet, s rastom od tri posto ili 103,6 milijuna jedinica. Inače, Transsion je osnovan 2006. godine te je uglavnom svoj uspjeh stekao u Africi, pružajući tamošnjim korisnicima jeftine mobitele. Osim u Africi, pojedini se modeli mogu kupiti i na Bliskom istoku, u Latinskoj Americi, a od nedavno i u Indiji.

“2024. bila je godina povratka za industriju pametnih telefona, s najvećim godišnjim globalnim opsegom isporuka nakon pandemije”, rekao je Runar Bjørhovde, analitičar u Canalysu.

“2024. godina bila je godina povratka za tržište pametnih telefona, s najvećim globalnim opsegom isporuka nakon pandemije. Velika potražnja bila je rezultat ciklusa zamjene starijih uređaja kupljenih tijekom pandemije, a proizvođači su iskoristili tu priliku smanjenjem cijena i ponudama koje su uključivale popuste i zamjenske uređaje. Usmjerenost na povećanje obujma često je povezana s rizikom erozije marže kako bi cijene ostale konkurentne. Da bi se nosili s tim, mnogi su smanjili fiksne troškove i optimizirali proizvodne procese.”, naglasio je Runar Bjørhovde.

Potražnja za pametnim telefonima bila je posebno velika na tržištima u razvoju, ali i u razvijenim regijama poput Sjeverne Amerike, Europe i kontinentalne Kine. Potrošači su se sve više odlučivali za premium modele, a proizvođači su jasnije razdvojili modele unutar svojih glavnih serija uređaja, kako bi zadovoljili potražnju za kvalitetnijim proizvodima u segmentima koji su manje osjetljivi na cijene, smatra Sanyam Chaurasia, viši analitičar u Canalysu.

“U slučaju Applea, isporuke iPhonea 16 Pro i Pro Max porasle su za 11 posto u odnosu na prethodnu generaciju. Samsung je, s druge strane, ostvario najveće isporuke svoje serije S od 2019. godine, a očekuje se nastavak rasta s novim modelima Galaxy S25, koji uključuju umjetnu inteligenciju i dodatne usluge poput Gemini Advanced pretplate.”

“Tržišta u nastajanju bila su glavni pokretač rasta industrije u 2024. godini, no rast je usporio jer neka tržišta dosežu točku zasićenja. Pronalaženje pravog balansa između kratkoročnih ciljeva, upravljanja zalihama i dugoročnih ulaganja bit će ključno za uspjeh proizvođača na tim tržištima. Ekonomske fluktuacije, potencijalni američki carinski nameti i zahtjevi za usklađenosti stvaraju dodatnu neizvjesnost na tržištu. Ipak, prilike kao što su rastući trendovi potražnje za skupljim uređajima, subvencijski programi u kontinentalnoj Kini i novi modeli financiranja nude proizvođačima prilike za rast. U 2025. godini, proizvođači će se fokusirati na povećanje prosječne prodajne cijene i profitabilnosti u svim segmentima, dok će istovremeno jačati tržišne pozicije kroz širi portfelj proizvoda, brendirane marketinške kampanje i dublju suradnju u distribucijskim kanalima. Sposobnost da se uspješno upravlja izazovima, dok se istovremeno iskoriste nove prilike, bit će ključna za određivanje lidera sljedeće faze evolucije industrije”, zaključio je R. Bjørhovde.

Komentirajte prvi

New Report

Close