U vremenu pada profita banaka zbog niskih kamatnih stopa ruski Sberbank najavio je širenje poslovanja u sektor logistike u matičnoj zemlji kako bi iskoristio globalni uzlet internetske trgovine. Iskorak je najavila glavna financijska direktorica najveće ruske banke Alexandra Buriko, a prenosi Reuters.
Osim logistike, Sberbank se odlučio proširiti u niz novih sektora, uključujući dostavu hrane, taxi usluge, računalstvo u oblaku i kibernetičku sigurnost nastojeći iskoristiti širi ekosustav kupaca financijskih usluga.
Prema pisanju Reutersa, dostava je u Rusiji izniman izazov zbog veličine jer na tu zemlju otpada 17 posto Zemljine kopnene mase. Zbog pandemije koronavirusa i ograničenja kretanja u svijetu, promet u internetskoj trgovini lani se udvostručio, no i dalje doseže tek 10 posto u ukupnom maloprodajnom prometu.
U tim brojkama priliku su prepoznale velike ruske kompanije, od privatnih poput Wildberriesa i Ozona do AliExpressa Russia i Sberbanka, te počele ulagati u logistiku. U naredne tri godine Sberbank će ustrošiti između 300 i 350 milijardi rubalja, odnosno između 4 i 4,6 milijardi dolara na poslovanje izvan okvira klasičnog bankarstva, a “značajan” dio tog iznosa bit će usmjeren u logistiku, rekla je Buriko dodavši da planiraju ulagati u suvremenu automatiziranu logističku infrastrukturu jer toga u Rusiji gotovo da i nema.
“Imat ćemo logistički centar u svakom velikom gradu odnosno regiji ili dvije regije, ovisno o lokaciji”, rekla je Buriko. Reuters prenosi njezine riječi da će logistički centri ubrzati dostavu u sve velike i manje gradove diljem Rusije, nadopunjavajući mrežu bankovnih podružnica.
Inače, ruska banka pokušala je ući u područje internetske trgovine u partnerstvu s drugim kompanijama. Nakon što su pregovori s Ozonom i Yandexom propali, Sberbank na to tržište ulazi samostalno.
Financijska direktorica ponovila je da banka ove godine ne planira akvizicije, dodajući da bi se trebali okušati i u internetskoj prodaji odjeće. “I to možemo sami. Zapravo nam samo treba tim koji zna raditi s prodavačima”, rekla je Buriko.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu