‘Regulativa nam ne dozvoljava opuštanje, bez ulaganja u tehnologije gubimo klijente’

Autor: Marta Duić , 29. listopad 2019. u 22:00
Sudionici panela o fintechu i bankarskim sustavima Luka Tomašković, Relja Marković, Svjetlana Petrović, Dejan Donev, Jelena Nushol i Igor Gržalja/Emica Elveđi/PIXSELL

Samo je trebalo banke potaknuti na inovacije i promjene su počele. To, po Igoru Gržalji iz Asseca, stvara prostor za nove suradnje i poslovne prilike, digitalni svijet postaje ‘must’.

Panel diskusija Fintech i bankarski sustavi otkrila je koliko su banke iskoristile tehnologiju kako bi olakšale poslovanje korisnicima te koliko još prilika treba iskoristiti i kako.

“Regulativa nam ne dozvoljava da se opustimo, fokusirani smo na investicije u tehnologiju i moramo imati rezultate, inače gubimo klijente. Sve što mi u Zagrebačkoj banci radimo su iskoraci. Glavni izazov bankama je to da ne izgubimo kontakte s klijentima, a naši iskoraci su tu kako bismo im i dalje bili bitni i da su i dalje s nama”, objašnjava Luka Tomašković iz Zagrebačke banke. Dejan Donev iz Erste banke napominje kako fintech može samo pomoći bankama. U Erste banci su se odlučili za to da sami upravljaju time. “Mi smo tu konkretno išli u smjeru da stvorimo interni fintech, imamo tim koji je funkcionalan i razvija sam uslugu od nule do tržišta”, kaže Donev.

Nisu navikli na stroga pravila
Relja Marković iz Addiko grupa ističe kako su oni koristili drugačiji pristup od kolega i pohvalio se s virtualnom poslovnicom koje bez fintecha ne bi ni bilo. “Iako smo mi i dalje u javnosti percipirani kao najtradicionalnija banka, već dulje vrijeme to nismo. Kao i dosad i dalje ćemo se razvijati i inovirati- od biometrije, otvaranja transakcijskog računa putem mobitela do virtualne poslovnice”, poručuje Svjetlana Petrović iz Hrvatske poštanske banke.

Donev

Mi smo tu konkretno išli u smjeru da stvorimo interni fintech, imamo tim koji je funkcionalan i razvija sam uslugu od nule do tržišta.

Igor Gržalja iz Asseca napominje kako iz perspektive kompanije vidi da je bilo potrebno banke samo potaknuti na inoviranje i promjene su počele. “To stvara prostor za mnoge suradnje, poslovne prilike, digitalni svijet postaje ‘must’ i banke se moraju drugačije orijentirati prema klijentima i početi nalaziti tehnologije koje će primjenjivati. Mi im želimo pomoći u tome, vidimo i svoje mjesto i možemo stvoriti partnerstva s kompanijama i tako zajedno doći do klijenata. Ne možemo si dozvoliti da sve sami radimo jer je u digitalnom svijetu to teško ostvarivo. Hrvatsko bankarsko tržište u usporedbi s drugima na kojima radimo je vrlo dobro, imaju klijentelu koja poznaje digitalni svijet, ali uvijek ima prostora za unapređenje”, ističe Gržalja. Jelena Nushol iz Odvjetničkog društva Bardek, Lisac, Mušec, Skoko u suradnji s CMS Reich-Rohrwig Hainz objašnjava kako je dobro da su banke ‘natjerane’ da se otvore novim uslugama i igračima.

“Kod implementacije dolazi do sukoba fintech društava koja nisu navikla na stroga regulatorna pravila u odnosu na banke koje posluju vrlo strogo. Vidjet ćemo kako to omogućuje funkcioniranje tih sektora. Brzina inovacija i tehnologije je nevjerojatna i za zakonodavca teško se može predvidjeti što će se dogoditi, tek ćemo vidjeti kakva reguliranja su još potrebna”, napominje Nushol.

Ponuditi pametnije i jednostavnije
Tomašković iz Zabe ističe da njihovi klijenti vrlo dobro prihvaćaju tehnologije u segmentu paymenta, ali kad je riječ o umjetnoj inteligenciji smatra da smo tek na početku. “Mi u HPB-u radimo sve kako bi naši korisnici bili zadovoljni i to su za nas prilike na tržištu. Iako neki predviđaju, gotovi novac neće nestati s našeg tržišta tako skoro”, smatra Petrović.

Petrović

Iako smo mi i dalje percipirani kao najtradicionalnija banka, to nismo već dulje vrijeme. Razvijamo i inoviramo, od biometrije do virtualne poslovnice.

Donev iz Erstea, pak, ističe kako u pitanju gotovine kaskamo za ostatkom EU, primjerice u skandinavskim zemljama upotreba gotovine je na desetak posto, a mi smo na visokih 84 posto. “Da bismo postigli dobre brojke, mi moramo ponuditi rješenja korisnicima”, napominje Donev. Tomašković objašnjava kako je pri razvijanju novih usluga nužni da korisnicima budu potrebne i što funkcionalnije.

“Prosječno banka za klijenta transakcije drži godinu dana, i to je velika količina podataka. Mi smo na terenu i moramo pružati brze usluge, mi ovdje ne pričamo o smanjenoj sigurnosti, pričamo o sustavu u kojem se sve dobro zna”, smatra Tomašković.  Ipak, napominje Marković, kad je u pitanju AI i big data mora se gledati na klijente i vrlo kontrolirano raditi na razvoju.

Tomašković

Glavni izazov bankama je to da ne izgubimo kontakte s klijentima, a naši iskoraci su tu kako bismo im i dalje bili bitni i da su i dalje s nama.

“Potrebno je upogoniti ‘instant’ stvari, mobile je kod nas u porastu i svi koji su mobile žele i instant. Tu dolazimo do umjetne inteligencije (AI) i toga kako klijentu ponuditi pametnije i jednostavnije. U smislu korištenja AI mogućnosti je niz, usluge koje klijentima možemo ponuditi su ogromne i svi ti proizvodi će se morati prilagoditi korisnicima. Ne smijemo stati, mi sve što radimo tu prezentiramo i na vanjskim tržištima i moramo na tome raditi. Ljudskih resursa nema, ali moramo ih naći jer je ovo poslovna prilika za mnoge”, napominje Gržalja.

Komentirajte prvi

New Report

Close