Prodaja automobila u EU pala je u ožujku prvi puta od početka godine, a u Hrvatskoj je stagnirala, izvijestila je u četvrtak udruga proizvođača ACEA, ocijenivši da su uteg kupnji bili uskršnji praznici.
U ožujku je u EU registriran milijun novih automobila, za 5,2 posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, izračunala je ACEA. U veljači poskočila je za 10,1 posto.
U skupini vodećih tržišta najviše se u ožujku smanjila prodaja u Njemačkoj, za 6,2 posto. Slijede Španjolska i Italija s padom prodaje za 4,7 odnosno za 3,7 posto. Francusko tržište smanjilo se pak za blagih 1,5 posto.
U Hrvatskoj je u ožujku, prema ACEA-inim podacima, registrirano 6.410 novih automobila, gotovo kao u istom prošlogodišnjem mjesecu. U veljači prodaja je uvećana za 21,4 posto.
Europsko tržište električnih automobila na baterije potonulo je u ožujku dvostruko snažnije od tržišta u cjelini, za čak 11,3 posto, izračunala je ACEA, istaknuvši 28,9-postotni pad u Njemačkoj.
Tržišni udio električnih automobila blago je ipak porastao u odnosu na veljaču, na 13 posto.
Podaci za Hrvatsku pokazuju snažan pad prodaje električnih automobila na baterije, za 71,7 posto, ali i 62,6-postotni skok prodaje plug-in hibridnih automobila.
Rast u prvom tromjesečju
U prvom ovogodišnjem kvartalu europsko tržište novih automobila poraslo je za 4,4 posto, uz registriranih 2,8 milijuna vozila, izračunala je ACEA.
Među vodećim tržištima najveći rast bilježile su Italija i Francuska, po stopi od 5,7 posto. Slijede Njemačka i Španjolska s povećanjem prodaje od 4,2 odnosno 3,1 posto.
U Hrvatskoj su u prvom ovogodišnjem kvartalu, po podacima ACEA-e, registrirana 15.432 nova vozila, za 13,6 posto više nego u istom lanjskom razdoblju.
Europsko tržište električnih automobila na baterije poraslo je za 3,8 posto, uz registrirane gotovo 333 tisuće novih vozila. Prodaja ‘dizelaša’ smanjila se pak za 10,6 posto, uz prodanih 355.352 vozila.
‘Benzinci’ su potvrdili vodeću poziciju s udjelom u tržištu od 35,4 posto, a hibridni električnih automobili zadržali su drugo mjesto s udjelom od 29 posto.
Prodaja električnih automobila na baterije u Hrvatskoj potonula je pak u prva tri mjeseca za 65,7 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Hibridna vozila bila su pak znatno popularnija, prema rastu prodaje za 58,9 posto. Porasla je i prodaja ‘dizelaša’, za 14,2 posto, dok je prodaja ‘benzinaca’ gotovo stagnirala.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu