Životna osiguranja Hrvatima izgleda opet nisu 'in' naime, dok je listopad 2015. naspram listopada 2014. donio rast premije od 261 milijun kuna, ovogodišnji listopad zaključen je sa 16 milijuna kuna manje premije u odnosu na premiju ugovorenu lani u listopadu.
Istodobno su na neživotnim osiguranjima trendovi bili u blagom plusu, tu je premija na godišnjoj razini, uvećana za 40 milijuna kuna tako da je obračun za cjelovitu industriju osiguranja za listopad 2016. donio skromni rast od 0,32 posto, na sedam milijardi i 387 milijuna kuna premije. Najveći rast premije, gleda li se pojedinačni učinak društava, i nadalje bilježi Croatia zdravstveno osiguranje (CZO), premija je u godinu dana rasla 30 posto, na 256 milijuna kuna. Unatoč nizanju rekordnih rezultata na ugovaranju premije u poslovnim se kuloarima čuje da vlasnik, Adris grupa CZO uskoro namjerava integrirati u maticu, Croatia osiguranje.
Po ostvarenoj premiji u top skupinu na kraju listopada svrstali su se još Wiener VIG koje je premiju na godišnjoj razini uvećalo za 9 posto, na 488 milijuna kuna te Agram life gdje je premija rasla 12 posto, na gotovo 241 milijun kuna. Uz Agram, i ostala dva društva kojima je većinski suvlasnik Dubravko Grgić aktualnu će godinu, za razliku od prethodne dvije, završiti s pozitivnim trendom, Premija Euroherca je za listopad ove godine u odnosu na listopad 2015. rasla 1,6 posto, na 677 milijuna kuna dok je rezultat Jadranskog osiguranja još bolji, ono je premiju uvećalo 4,6 posto pa je iznosila 433 milijuna kuna.
Od 23 društva njih šest je listopad zaključilo uz pad premije, a najveći gubitnici su Allianz kojemu je premija pala više od 9 posto, na 943 milijuna kuna te Un iqa gdje se premija urušila 11,4 posto, na 484 milijuna kuna. Treći član na toj listi je Croatia osiguranje s premijom manjom 1,3 posto pa je iznosila milijardu i 989 milijuna kuna. Visoki gubitak premije bilježi još i Cardif, pala je čak 33 posto, sa 54,8 na 36,3 milijuna kuna. Struktura ukupne premije otkriva pak da je nastavljen, ali usporenije nego tijekom prethodne dvije godine, pad premije na obveznim autoosiguranjima.
Na godišnjoj razini ta je premija manja 3,97 posto, te je za listopad 2016. iznosila 1,65 milijardi kuna. O kakvom je urušavanju te vrste premije riječ nakon što se u rujnu 2013. dogodila liberalizacija cjenika ilustrira podatak da je te godine na kraju listopada iznosila 2,5 milijardi kuna dok je 2013. zaključena sa 2,95 milijardi kuna premije na obveznim autoosoiguranjima. Prosječna cijena police iznosila je 921 kunu što je 7,13 posto manje u odnosu na listopad 2015. kada je za prosječnu policu trebalo izdvojiti 992 kune.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu