Premija u silaznoj putanji već treći mjesec zaredom

Autor: Poslovni dnevnik , 18. travanj 2016. u 22:01
Lideru Croatia osiguranju premija je na godišnjoj razini pala za 8,2 posto/Robert Anić/PIXSELL

Padu u ožujku doprinio je pad zaračunate bruto premije u životnim osiguranjima.

Zaračunata bruto premija 24 društva za osiguranje na kraju ožujka ove godine iznosila je 2,53 milijarde kuna i bila 0,47 niža nego krajem ožujka prošle godine, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO). Ukupna je premija tako treći mjesec zaredom niža na godišnjoj razini i to zbog niže zaračunate bruto premije u životnim osiguranjima, dok se u neživotu bilježi rast.

Tijekom prošle godine, pak, bilo je obrnuto, odnosno niža je premija bilježena u segmentu neživotnih osiguranja, prvenstveno kao posljedica nižih cijena polica obveznog autoosiguranja, a uslijed liberalizacije tog tržišnog segmenta. Podaci HUO-a pokazuju da je u segmentu neživotnih osiguranja zaračunata bruto premija na kraju ožujka iznosila 1,72 milijarde kuna, što je 0,2 posto više od premije s kraja trećeg mjeseca lani. Istodobno, premija u segmentu životnih osiguranja iznosi 804,8 milijuna kuna i niža je za 1,88 posto.

 

308,5posto

rasta kod osiguranja gdje se snosi rizik ulaganja

Promatrano prema vrstama osiguranja, u ožujku je najviše, 596,3 milijuna kuna, iznosila premija klasičnog životnog osiguranja i bila je 19 posto niža nego krajem ožujka lani. Kod proizvoda životnog osiguranja izraženi rast zaračunate premije, za čak 119 posto na 15 milijuna kuna, bilježi se kod rentnog osiguranja. Kod životnih ili rentnih osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja godišnji rast iznosi čak 308,5 posto – s 38,3 na 156,7 milijuna kuna.

U segmentu neživotnih osiguranja, uobičajeno najveći udio ima osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila s iznosom od 483,7 milijuna kuna, što je šest posto niže nego lani. Statistika po društvima za osiguranje pokazuje da i dalje najveći tržišni udio, od 32 posto, drži Croatia osiguranje, s 813,3 milijuna kuna zaračunate bruto premije na kraju ožujka. Zaračunata bruto premija Croatia osiguranja na godišnjoj je razini smanjena za 8,23 posto, pa je i tržišni udio smanjen za 2,7 postotnih bodova. Drugi je Allianz, s 319 milijuna kuna ukupne zaračunate bruto premije, što je tržišni udio od 12,6 posto. I Allianz bilježi godišnji pad zaračunate bruto premije za 18,2 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close