Premija osiguranja uvećana 7,5% na 8,2 milijarde kuna

Autor: Poslovni dnevnik , 14. listopad 2019. u 22:00
U prvih devet mjeseci sklopljeno 1,8 milijuna polica obveznog auto osiguranja/Ivo Čagalj/PIXSELL

Neživotna osiguranja rasla su gotovo 12 posto dok je kod životnih osiguranja zabilježen pad od 1,3 posto.

Nastavlja se trend rasta premije domaćih osiguravajućih društava.  Prema kumulativnim podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), osiguravajuća društva su krajem rujna imala ukupnu zaračunatu bruto premiju od 8,16 milijardi kuna, što je 7,54 posto više nego u istom razdoblju lani.

Polica 90.000 više 
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja, za 11,6 posto, na 5,8 milijardi kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala, za 1,3 posto, na 2,4 milijarde kuna. Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i dalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem rujna od 1,75 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast od 5,4 posto.

 

0,2 posto

povećana je na godišnjoj razini premija u obveznom auto osiguranju

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije u rujnu od 1,66 milijardi kuna, ili 5,4 posto više nego u rujnu 2018. godine. U prvih devet mjeseci ove godine sklopljeno je 1,8 milijuna polica, što je gotovo 90.000 polica ili 5,2 posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna pak premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 918,65 kuna, što je na godišnjoj razini više za 0,2 posto, podaci su HUO-a. 

Vodeća i dalje Croatia
U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 1,93 milijarde kuna, ili 1,4 posto većom u odnosu na rujan 2018. godine. Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija u iznosu od 328,1 milijunom kuna, što je pad za 13,4 posto na godišnjoj razini.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premije i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no koje je i ovaj mjesec zabilježilo pad zaračunate premije, za 1,39 posto, na 2,2 milijarde kuna. Tržišni udio CO-a je tako snižen s 29,9 posto, koliko je iznosio krajem rujna prošle godine, na 27,4 posto krajem devetog mjeseca ove godine. 

Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji rast zaračunate bruto premije za 18,45 posto, na gotovo 1,1 milijardu kuna, pa time i rast tržišnog udjela na 13,15 posto (lani 11,94 posto).  Uz porast zaračunate bruto premije za 15,6 posto, na 922,7 milijuna kuna, treće mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Euroherc, čiji je tržišni udio porastao na 11,31 posto (s lanjskih 10,52 posto).

Komentirajte prvi

New Report

Close