Potrošnja u ožujku pala za sedam posto: To je najviše od 2010. godine, kada je vladala ekonomska kriza

Autor: Poslovni.hr/Hina , 30. travanj 2020. u 15:26
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

S obzirom da su mjere za suzbijanje koronavirusa primjenjivane i u travnju, za očekivati je nastavak oštrog pada prometa u trgovini na malo.

U Hrvatskoj je u ožujku potrošnja u maloprodaji potonula 7 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, što je njezin najveći pad od 2010. godine, a analitičari Raiffeisenbank Austria smatraju da je u cijeloj godini moguć pad maloprodaje i za više od 10 posto.

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u četvrtak izvješće o prometu u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima, potrošnja je u ožujku potonula 11,7 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na ožujak prošle godine pala 7 posto.

To predstavlja nagli zaokret trenda, s obzirom da je u veljači promet u trgovini na malo porastao 4,9 posto na godišnjoj razini.

Oštar pad potrošnje posljedica je mjera usmjerenih na sprječavanje širenja koronavirusa, koje su stupile na snagu u drugoj polovici ožujka.

Pad potrošnje u maloprodaji od 7 posto na godišnjoj razini nije zabilježen od siječnja 2010. godine, kada je gospodarstvo bilo u recesiji.

Takva stopa pada „jasno odražava trenutne i potencijalne posljedice pandemije koronavirusa i privremenog, ali gotovo potpunog zatvaranja gospodarske aktivnosti”, navode analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izvješće DZS-a.

U ožujku je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima i mazivima, pao za 17,3 posto, dok je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 8,5 posto.

Moguć pad maloprodaje za više od 10 posto

U prva tri mjeseca ove godine potrošnja u maloprodaji zabilježila je rast od 0,9 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

S obzirom da su mjere za suzbijanje koronavirusa primjenjivane i u travnju, za očekivati je nastavak oštrog pada prometa u trgovini na malo.

„Nepovoljni trendovi na tržištu rada još uvijek su obuzdani Vladinim mjerama, ali neizvjesnost, strah i nepovoljna očekivanja glede nadolazeće turističke sezone i općenito gospodarske aktivnosti ograničavat će potrošnju. Stoga će tijekom 2020. realan promet u trgovini na malo nakon šest godina rasta zabilježit snažan pad, koji bi mogao biti i preko 10 posto na godišnjoj razini”, zaključuju analitičari RBA.

Komentirajte prvi

New Report

Close