Potrošnja porasla 48. mjesec zaredom

Autor: Poslovni.hr/Hina , 05. listopad 2018. u 13:12
Foto: Getty Images

To je brži rast u odnosu na srpanj, kada je potrošnja porasla 2,2 posto na godišnjoj razini.

U Hrvatskoj je u kolovozu potrošnja u maloprodaji porasla za 3,1 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, što je već 48. mjesec zaredom kako je porasla, i to brže nego mjesec dana prije.

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u petak izvješće o prometu u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima, potrošnja je u kolovozu ojačala za 0,7 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na kolovoz prošle godine porasla za 3,1 posto.

To je brži rast u odnosu na srpanj, kada je potrošnja porasla 2,2 posto na godišnjoj razini.

Tako je u kolovozu nastavljen rekordni pozitivni trend, s obzirom da je pad potrošnje na godišnjoj razini posljednji put zabilježen u kolovozu 2014. godine.

Rast potrošnje 48 mjeseci zaredom nije zabilježen od kada DZS vodi te podatke.

„Pozitivan niz, uz intenziviranje godišnje stope rasta, prometa u trgovini na malo nastavljen je i u kolovozu, pri čemu je potvrđen kontinuitet rasta koji traje od rujna 2014. godine“, navode analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izvješće DZS-a.

U kolovozu je na godišnjoj razini promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 0,4 posto, dok je maloprodaja neprehrambenim proizvodima ojačala za 4,3 posto.

„Rastu prometa u trgovini na malo pridonijela je i dvoznamenkasta godišnja stopa rasta prodaje novih automobila, koja i u kolovozu bilježi snažan godišnji rast, 31,5 posto. Izuzmemo li svibanj, dvoznamenkaste godišnje stope rasta prodaje novih automobila traju od siječnja ove godine“, navode analitičari RBA.

U prvih osam mjeseci ove godine promet u trgovini na malo realno je porastao za 3,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Analitičari RBA kažu da je nastavak trenda rasta potrošnje podržan pozitivnim pokazateljima s tržišta rada, te nastavkom godišnjih stopa rasta nominalnih i realnih plaća.

„Isto tako, pozitivan doprinos rastu maloprodaje dolazi i od pozitivnih pokazatelja iz turizma koji ukazuju na još jednu uspješnu turističku sezonu, ali i posljednji podaci koji ukazuju na blagi oporavak kreditne aktivnosti“, kažu analitičari RBA i zaključuju da će i u idućim kvartalima osobna potrošnja biti glavni nositelj gospodarskog rasta.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close