Promatranje globalno sve popularnijeg wellnessa iz perspektive same industrije, kroz oči brendova, profesionalaca koji ih stvaraju, poduzetnika i investitora koji ulaze u taj segment turizma, otkriva što točno oblikuje poslovanje tog potentnog turističkog sektora.
Takve analize bacaju potpuno novo svijetlo na ono što trenutne i potencijalne klijente masovno privlači prema toj industriji. Suvremeni koncept brige o zdravlju i blagostanju danas utječe na nebrojene segmente biznisa i života, od tehnologije, trgovine i hotelijerstvo preko industrije hrane i pića, do fitnessa i mode. U 2015. godini smo svjedočilo tome da se wellness razvija kao već dobrano uhodana i globalna industrija vodeći se pritom vlastitim jedinstvenim pravcem. U branši hvaljeni Welltodo odlučio je započeti ovu godinu pregledom 10 glavnih događaja i trendova koji su oblikovali poslovanje wellness industrije u protekloj godini i na analizu koja odgovara kako će ti događaji utjecati na donošenje odluka u wellness industriji tijekom 2016.
Instagram je tako lani bio novo moćno pogonsko gorivo wellness industrije te je postao jednako važan i za same brendove i za potrošače u ovom sektoru turizma. Za brojne brendove postao je neprocjenjiv izvor uvida u ponašanje potrošača, oružje za “špijuniranje” konkurencije, te izuzetno koristan, a lako dostupan alat za ocjenjivanje i testiranje novih i inovativnih ideja. Instagram je također postao najjeftiniji i najučinkovitiji marketinški kanal svih vremena, omogućujući brendovima brzo i pametno komuniciranje s milijunima ljudi. U ovoj online “zlatnoj koki” blogeri i korisnici Instagrama prepoznali su ogroman komercijalni potencijal pa su se mnogi i sami brendirali. U mnogim slučajevima, potpomognuti pregovaračkim vještinama marketinških agencija, nova velika imena u wellnessu su stavljena u središte pozornosti na online platformama, nerijetko kroz suradnje unutar kojih promoviraju proizvode i evente.
Financijski gledano, računica je jednostavna – blogeri dobivaju novac za običan dolazak na neki od evenata, spominjanje određene usluge ili proizvoda, stoga ne čudi da je wellness bloganje prošle godine preraslo u legitimnu profesiju, baš kao što je običaj i u modnoj industriji. Ipak, publika je toga postaje sve više svjesna, stoga će u ovoj 2016. godini morati biti inovativniji žele li istom jačinom i lakoćom nastaviti dopirati do nje. Zahvaljujući masovnom širenju sadržaja, ideja i mišljenja povezanim s wellness industrijom opći stavovi prema wellnessu su promijenjeni, čak možemo reći da su izmijenjeni iz temelja. Unatoč brojnim iznimno uspješnim brendovima koji se izgrađuju na starim konceptima te nastavljaju njegovati važnost fizičkog izgleda, dijeta i priprema za ljetne mjesece, briga o zdravlju, a manje o fizičkom izgledu postala je segment na kojem mnogi brendovi trebaju nastaviti graditi svoju budućnost u drugom smjeru. Mnogi će u wellness industriji morati mijenjati komunikaciju brenda žele li se odmaknuti izvan okvira ciljane publike od 16-30 godina te proširiti doseg na druge dobne skupine.
Neki ključni brendovi su već bili prisiljeni promijeniti fokus ili prihvatiti rizik neuspjeha. Upravo su zbog kampanja fokusiranih na dijete, izgled te kako biti u formi i održati tijelo spremnim za bikini i ljetne mjesece, mnogi ključni igrači wellness industrije morali promijeniti svoju komunikaciju s publikom i dublje promisliti o svojim kampanjama. Primjerice, u Velikoj Britaniji, brend Protein World je izazvao burne reakcije svojim plakatima koje postavljaju pitanje: “Je li vaše tijelo spremno za plažu?” koji su prijavljeni nadležnom tijelu za marketinške kampanje, Advertising Standards Authority zbog spornih plakata. Ipak, iz tvrtke tvrde da se ono što su mnogi opisali kao ‘PR neuspjeh’ pokazalo unosnim i donijelo im 5000 novih klijenata u samo četiri dana. Neovisno o ovom primjeru, uspješna promocija wellness orijentiranih proizvoda ili usluga i dalje će biti usmjerena na povećanje razine energije, sreće i dugovječnosti, a ne u tolikoj mjeri fokusirana na izgled i ljepotu.
Svjedočili smo tome da je rekordan broj wellness startupova uspješno privukao značajna ulaganja u 2015. godini, neovisno je li bilo riječ o ulaganjima poslovnih anđela, grupnog financiranja ili fondova rizičnog kapitala. Primjerice, fitness brend 1Rebel sa sjedištem u Londonu je crowdfunding kampanjom zaradio 4,5 milijuna dolara kako bi proširio svoju dotadašnju ponudu u Londonu i na kraju stigao sve do SAD-a. Vidjeli smo i trend otvaranja mnogih barova s hladno prešanim sokovima koji su se proširili posvuda, sve od Jakarte do Berlina, a takva širenja se nastavljaju brzim tempom. Vodeći brendovi za fitness, hranu i piće te tehnologije pokazali su kroz brzu međunarodnu ekspanziju, kako je wellness industrija postala potpuno globalna.
Naravno, mnogi poslovni lideri koji razmišljaju unaprijed počeli su tu činjenicu uzimati u obzir i donosite nove poslovne odluke. Primjerice, ClassPass je postavio standarde i podigao letvicu lansiranjem fitness studija s neograničenim pristupom u tri nove zemlje u 2015. godini – Australiji, Velikoj Britaniji i Kanadi, tvrdeći kako je Velika Britanija, točnije London njegovo najbrže rastuće tržište. I franšize su prošle godine bile popularne među fitness markama, primjerice Barry Bootcamp otvorio je drugi studio u Londonu, Xtend Barre spreman je za otvaranje na britanskom tržištu, a američki lider Pure Barre najavio je lansiranje na kanadskom tržištu. Izdavači se uspješno izborili za potpisivanje ugovora s novim velikim wellness “guruima”, Zdrave kuharice stekle su primamljivu slavu u velikim svjetskim izdavačkim kućama.
Prvi put su autori poput Tare Stiles, Joea Wicks i Elle Woodward postali visoko pozicionirani na listi New York Times bestselera čime su si osigurali unosne ugovore za nova izdanja svojih knjiga. Posve nova kategorija knjiga za odrasle koja se bavi tematikama koje ukazuju na porast stresa i šireg prihvaćanja svjesnosti o njegovoj štetnosti za zdravlje postale su dokazane tehnike u promoviranju zdravog načina života u široj javnosti. On se nekad smatrao arbitrarnom obvezom za ljudske resurse, a kompanije koje su tome pridavale pažnju bile su rijetke. Tijekom 2015. je postao ključan za produktivnosti na radnom mjestu, a ulaganja u wellness u poslovnom okruženju postala su simbolom koji je pokazuje koliko poslodavci cijene svoje zaposlenike.
Prema istraživanju Global Instituta Wellness, wellness na radnom mjestu procijenjen je na globalnoj razini na 40 milijardi dolara uz jak potencijal rasta. Kompanije prevodnice u tom segmentu sve više prepoznaju značaj inicijativa koje nadahnjuju veću dozu predanosti prema postizanju blagostanja zaposlenika, bilo da su oni kod kuće ili na svom radnom mjestu. Brojne studije pokazuju da blagostanje na radnom mjestu treba dodatno poboljšati, pa inovativne tvrtke poput The WellBeing Lab i Mayo klinike provode znanstvena istraživanja koja bi mogla u potpunosti transformirati navike zaposlenika i izgled poslovnih prostora u budućnosti. Sve to rezultirat će novim programima za zaposlenike kako bi se više angažirali i vodili računa o svom zdravlju.
Svakodnevni stres je u porastu, ali u porastu je i turizam koji vas odmiče od stresa, osobito u Aziji. Uspon ‘wellness hotela’ i i proces odmicanja od klasične spa ponude u holističko i transformacijsko iskustvo je koje možete doživjeti u wellnessu ako izađete iz svog doma. Mnogi se prijavljuju u fitness bootcampove i “spa utočišta” , a kao odgovor na potrebe turista, glavne hotelske grupacije i zračne luke produbljuju svoje ponude atraktivnim wellness segmentima i novitetima. Westin je primjerice, iz toga napravio cijeli pokret takozvani “Well-being Movement”. Riječ je globalnoj inicijativi koja nadahnjuje goste da otkriju nove pristupe u postizanju blagostanja duha i tijela. Pokretanje čitave kampanje stajalo ih je 15 milijuna dolara i pokazatelj je koliko hotelijeri ulažu s ciljem praćenja zahtjeva. Generacija smo koja je ovisna o našim pametnim telefonima, tako da nimalo ne čudi što smo u 2015. godini svjedočili stvaranje aplikacije za borbu protiv mentalnih problema, aplikacija koje nam pomažu u pronalasku osobnih trenera, fitness i prehrambenih vodiče, a sve to ima velik utjecaj na uspon wellness industrije. Fitness studiji rade na izgradnji i osmišljavanju nosivih uređaja za praćenje srčanih i sličnih mjerenja, a očekuje se da će takvi uređaji doseći i brojku od 135 milijuna komada do 2019. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu