Projekt financijskog opismenjavanja mladih jedna je od malobrojnih inicijativa industrije osiguranja koju je Vlada RH prihvatila i ugradila u Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje 2020., kazao je Damir Zorić, predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) na skupu u povodu Svjetskog i Europskog tjedna novca.
U razvijenim europskim državama udjel osiguratelja u nacionalnom BDP-u u prosjeku je 10%, u RH tri posto, što svjedoči o potencijalu branše, naglasio je Sanel Volarić, predsjednik Uprave Croatia osiguranja, podsjetivši da su osiguravatelji s 35-36 mlrd. kn ulaganja u vrijednosnice i državne obveznice značajan investitor. I član Uprave Uniqa osiguranja Luka Matošić ističe dugoročni potencijal RH tržišta: Hrvat danas u prosjeku u životno osiguranje ulaže 90 eura, Slovenac 300, Austrijanac 800.
Anketa o financijskoj pismenosti Hrvata provedena lani ilustrira da najmanje znaju mlađi od 19 godina. U starijim generacijama 47% Hrvata financijski je pismeno, bolji smo od Norvežana (40%), ali lošiji nego Irci (60%) ili Mađari. koji sa 69 posto drže vrh liste. Od 2011., kad je HUO pokrenuo projekt, održan je niz edukativnih radionica po školama i fakultetima, no cilj je da vještine upravljanja novcem radi pokrića rizika uđu i u kurikulum, kazao je direktor HUO-a Hrvoje Pauković.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu