Istraživanje otkrilo da su automobili marke BMW najčešće oštećeni automobili u Hrvatskoj.
Nedavno istraživanje koje je provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical otkrilo je koji su najčešće oštećeni rabljeni automobili u Hrvatskoj, a prvo mjesto na popisu zauzela su vozila marke BMW.
Hrvatska pritom nije izuzetak jer je sličan trend i u drugim zemljama, budući da je BMW najčešće oštećena marka automobila u svijetu. S druge su strane vozila marke Renault koja najmanje sudjeluju u prometnim nesrećama u Hrvatskoj.
Nakon analize podataka o oštećenjima u posljednjih 12 mjeseci, istraživanje je također otkrilo da marke automobila Mercedes-Benz, BMW i Audi imaju najveću vrijednost oštećenja, odnosno njihov popravak košta najviše.
Četiri od pet BMW-a sudjelovalo u nesreći
Nevjerojatnih 84,9 posto svih automobila BMW provjerenih na carVerticalu u Hrvatskoj bilo je oštećeno. Audi (62,1 posto), Ford (60,9 posto), Mercedes-Benz (58,2 posto) i Volkswagen (57,9 posto) također su često oštećeni, što sugerira da bi kupci trebali biti oprezni pri kupovini ovih automobila.
“Automobili marke BMW vrlo su poželjni, ali unatoč tome što se radi o proizvođaču luksuznijih vozila, starije i povoljnije modele često kupuju mladi i neiskusni vozači. Također, prema osiguravajućim društvima, vozači BMW-a skloniji su riskirati tijekom vožnje. Stoga ne čudi da je upravo ova marka na vrhu liste najčešće oštećenih automobila”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Važno je imati na umu kako automobili koji su u prošlosti pretrpjeli ozbiljna oštećenja mogu biti skloniji povremenim kvarovima i zahtijevati značajne popravke, a jš važnije, veći su rizik za sigurnost putnika.
Vlasnici automobila također trebaju provjeriti povijest svojih vozila kako bi saznali ima li skrivenih oštećenja kojima bi se detaljno trebao posvetiti mehaničar. Mnogo je lakše prodati automobil i pregovarati s kupcima, s čistim izvješćem o povijesti.
Automobili marke Renault u Hrvatskoj su najmanje oštećeni – samo 41,2 posto svih vozila ove marke provjerenih na carVerticalu bilo je oštećeno. Peugeot (41,6 posto), Fiat (44,3 posto), Nissan (44,6 posto) i Alfa Romeo (45,6 posto) ne zaostaju previše.
Njemački automobili na vrhu liste
Neke marke vozila u Hrvatskoj imaju više zabilježenih incidenata u svojim izvješćima o povijesti. Prosječan automobil marke BMW provjeren na carVerticalu imao je 2,5 zapisa o oštećenjima, a slijede ga Audi (2), Mercedes-Benz (1,9), Volkswagen (1,9) i Seat (1,88).
“Sasvim je normalno da automobil sudjeluje u prometnoj nesreći jednom svakih pet godina. To može biti povezano i s kilometražom. Međutim, često je vrlo teško posjedovati ili održavati vozila s više zapisa o ozbiljnim oštećenjima. Iznenađujuće, carVertical je otkrio da je ove godine najveći broj slučajeva oštećenja za pojedini automobil zabilježen za Volkswagen Passat. Ovo je vozilo imalo i do 32 zapisa o oštećenjima u svom izvješću”, kaže Buzelis.
Vozila marke Alfa Romeo najmanje sudjeluju u nesrećama – prosječan model automobila Alfa Romeo imao je 1,58 oštećenja na carVerticalu, Fiat 1,59, Renault 1,6, Peugeot 1,65, a Mazda 1,7.
Automobili s najskupljim oštećenjima
Luksuzna vozila u Hrvatskoj imaju veću vrijednost oštećenja, odnosno koštaju više za popraviti, a njemački proizvođači zauzeli su vodeća mjesta: Mercedes-Benz s 4.122 eura, BMW s 3.940 eura i Audi s 3.433 eura. Marke premium vozila obično imaju veću prosječnu vrijednost oštećenja u usporedbi s automobilima srednje klase, tako da čak i popravak malih oštećenja može stajati tisuće eura.
Ovisno o marki vozila, popravljanje istih oštećenja može imati drugačiju cijenu. Automobili marke Dodge ima najveću prosječnu vrijednost oštećenja na svijetu – 5.945 eura, a slijede ih automobili marke Porsche (5.236 eura) i Tesla (4.896 eura).
Iako mala neravnina nije nešto o čemu biste se trebali brinuti kada tražite automobil za kupnju, o većim oštećenjima treba razgovarati s profesionalnim mehaničarom kako biste izbjegli probleme u budućnosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu