Potražnja za novim automobilima u Europi pala je na kraju 2017. godine pod utjecajem kalendarskih faktora a oštar je pad nakon više mjeseci zabilježen i u Hrvatskoj, pokazalo je u srijedu izvješće udruženja proizvođača ACEA.
U prosincu je u 27 zemalja Europske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrirano ukupno 1.088.498 novih automobila, 4,9 posto manje nego u istom mjesecu godine ranije, što u ACEA-i objašnjavaju ponajprije kalendarskim faktorima.
Pad je zabilježen na gotovo svim velikim tržištima, uz izuzetak Španjolske koja je zabilježila 6,2 posto više registriranih novih automobila.
U Velikoj Britaniji prodaja je pala devet mjesec zaredom, i to za 14,4 posto.
U skupini 'starih' članica EU zabilježen je pad prodaje za 5,4 posto dok je u 'novoj' Europi prodaja stagnirala.
U Hrvatskoj su u prosincu registrirana ukupno 2.024 nova automobila, čak 40,2 posto manje nego u istom mjesecu godine ranije, pokazuju podaci ACEA-e
U 2017. ponovo premašena granica od 15 milijuna
U cijeloj prošloj godini broj registriranih novih automobila u 27 zemalja EU (bez Malte) prvi je puta od 2007. premašio 15 milijuna. U odnosu na 2016. godinu uvećan je za 3,4 posto.
Među pet velikih tržišta najsnažniji su rast prošle godine zabilježile Italija i Španjolska, za 7,9 odnosno 7,7 posto. Slijedi Francuska sa 4,7 posto, te Njemačka s 2,7 posto.
U Britaniji je prodaja pala nakon pet godina rasta, i to za 5,7 posto.
U ACEA-i ističu snažan rast tržišta 'nove' Europe, za 12,8 posto.
U Hrvatskoj je prošle godine prema rezultatima ACEA-e registrirano ukupno 50.412 novih automobila, 17,2 posto više nego u godini ranije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Prodaja automobila pada, ali raste otkup automobila[/url]. A to što je 2016 godine bila veća prodaja u prosincu, je znak da su tad firme pocele poslovat s dobiti nakon višegodišnje krize od 2008/2009.
Uključite se u raspravu