Oporavlja se svjetska brodogradnja, knjige narudžbi sve punije, rastu i cijene

Autor: Marija Brnić , 22. listopad 2013. u 22:01
Trend je: veliki brodovi u korejskim brodogradilištima, mali u kineskima/N Pavletić/PIXSELL

Svjetska knjiga narudžbi pokazuje znakove oporavka, stabilizirale su se i vozarine za tankere.

Prema prognozama stručnjaka, 2013. je za svjetsku brodogradnju trebala biti još jedna teška godina s nastavkom negativnih trendova i mogućim pomacima nabolje tek početkom 2014., no prve naznake oporavka počinju se nazirati.  

"Svjetska knjiga narudžbi, koja je u konstantnom padu još od 2008., pokazuje znakove oporavka i čini se da se trend pada zaustavlja", ističe Siniša Ostojić, direktor sektora komercijale i marketinga Hrvatske brodogradnje Jadranbrod. U prvoj polovici 2013. ugovorena su, naime, 1324 broda, odnosno 20 milijuna cGT-a (bruto registarstkih tona), što je tek za 4 milijuna cGT-a manje nego u cijeloj prošloj godini. Iako je svjetska trgovačka flota i dalje prekapacitirana, potražnja za brodovima raste u odnosu na 2012.

Uzlazni trend u odnosu na sam početak godine bilježe i cijene novogradnje na svjetskom tržištu. Suprotno od prvotnih očekivanja daljnjeg pada, one posljednjih devet mjeseci drže stabilnost, a u posljednja su tri mjeseca cijene novogradnji općenito ostvarile rast od 1,7 posto. Cijene tankera pritom su porasle, ovisno o veličini, od 0,5 do 3,5 posto, cijene LPG tankera povećale su se za oko 1,5 posto, bulkcarriera od 1,4 do 3,9 posto, a kontejnerskih brodova za oko 2,8 posto, dok su cijene LNG terminala stabilne i bez promjena. Stabilizirale su se, pak, vozarine za tankere, trenutačno su na razinama s kraja 2012., dok vozarine za brodove za rasute terete bilježe pomake u posljednjih šest mjeseci.  

Inače, oko 70 posto svih novih narudžbi ugovorili su brodograditelji iz Južne Koreje i Kine, svaka od njih po sedam milijuna cGT-a. Po broju brodova prednjači Kina s ugovorenih 470, a Koreja 227 broda. To, ističe Ostojić, upućuje na trend gradnje velikih brodova u korejskim brodogradilištima, a manjih brodova u Kini. Europska se knjiga narudžbi, nakon nekoliko godina silaznog trenda, ove godine stabilizirala na 5 milijuna cGT-a, a usponom među ostalim zemljama počinje se izdvajati Brazil.

Komentirajte prvi

New Report

Close