Okončana je Atlanticova politika izlazaka iz non-core biznisa

Autor: Suzana Varošanec , 18. studeni 2021. u 10:24
Foto: Milan Sabic/PIXSELL

Austrijskom Gittisu prodana tvornica dječje prehrane Mirna u Sloveniji.

Austrijska kompanije Gittis Naturprodukte GmbH, najveći proizvođač organske dječje hrane u Austriji, svih vrsta ekoloških proizvoda od žitarica i hrane za posebne prehrambene potrebe. preuzela je od Atlantic Grupe proizvodnu lokaciju Mirna u Sloveniji, s 50-ak zaposlenika. Cijena ovog preuzimanja, uobičajeno, nije poznata, no očekuju se ulaganja novog vlasnika i daljnji razvoj u sklopu brendova organske dječje hrane i proizvoda od žitarica, za domaće i međunarodne velike igrače, trgovačke lance te tradicionalne i startup tvrtke s kojima surađuju.

Naime, prema jučerašnjem Atlanticovu priopćenju preko Zagrebačke burze, potpisanim ugovorom o kupoprodaji s obitelji Pöll, uime Gittis Naturprodukte, zaključena je transakcija kojom austrijska kompanija preuzima ukupnu proizvodnu lokaciju sa zaposlenicima s ciljem njezina daljnjeg razvoja. Novi strateški partner dugoročno planira punu aktivaciju lokacije Mirna, ali kako navode i ulaganja u njezin daljnji tehnološki razvoj te zaposlenike, što prema Atlanticu predstavlja izvrsnu perspektivu za lokaciju.

Pronađeno dobro rješenje

S ovom je transakcijom Atlantic pronašao rješenje koje je već godinu dana tražio za lokaciju i zaposlenike – pogon i poslovanje svojedobno preuzeto u sklopu velike akvizicije tvrtke Droga Kolinska, kasnije transformirano, ali čija je budućnost ostala neodređena, odnosno nedorečena nakon što je u sklopu nastavka procesa dezinvestiranja non-core djelatnosti, slijedom smjernica razvoja korporativne strategije, lani prodao sam brend dječje prehrane

Bebi koji se u Mirni i proizvodio. Kupac – srbijanska Nelt Grupa, sustav je s čak 4000 zaposlenika te operacijama na 11 tržišta u Europi i Africi, a proizvodi navedenog brenda na lokaciji Mirna već više od 35 godina plasirani su na tržišta Rusije i ostatka ZND-a.

Kupnjom brenda Nelt Grupa proširila je svoje međunarodno poslovanje. No, s obzirom na ukupne kapacitete pa tako i da raspolažu vlastitim pogonima i ekspertizom u proizvodnji dječje hrane, postojeća proizvodna lokacija za brend Bebi locirana u Mirni u Dolenjskoj izostala je iz kupoprodajnog ugovora, što je poznata činjenica.

Komuniciran je i podatak kako će to Atlantic ‘zaokružiti’ i pomiriti interese, a to se sad u punom smislu potvrđuje kao ‘win-win’ za više partnera.

Rješenjem je ugovoreno prijelazno razdoblje u kojemu će se Bebi asortiman i dalje proizvoditi u navedenom pogonu, no tijekom kojeg će prodavatelj navedenog brenda, istodobno vlasnik lokacije koji je i odgovoran poslodavac, pronaći adekvatan angažman proizvodnih kapaciteta i stručnih kompetencija na toj proizvodnoj lokaciji, dakle, na primjerenom alternativnom asortimanu.

3,5 godine

trajao proces napuštanja djelatnosti koje kompaniji nisu temeljne

Tako je tvornica tijekom prijelaznog razdoblja nastavila uslužno proizvoditi Bebi asortiman žitarica, a za pogon i zaposlenike rješenje se, prema Atlanticu, tražilo kroz nekoliko alternativnih mogućnosti, bilo za proizvodnju prigodnog asortimana unutar Atlantica, ili za suradnju s adekvatnim strateškim partnerom.

Na kraju je pronađeno, tvrde, idealno rješenje u obitelji Pöll, vlasnicima ugledne austrijske tvrtke osnovane 1957., s proizvodnjom dječje hrane, cerealija i barova u središtu poslovanja, koja je izrasla u “relevantnog proizvođača i partnera brojnim međunarodnim kupcima”.

Ključni generatori rasta

Preostaje još tek pitanje je li poslovna politika u dijelu izlaska iz spektra Atlanticova non-core biznisa ovime ispunjena.

Naime, dok je grupacija na liniji istodobnog snažnog fokusiranja na područja koja predstavljaju ključne generatore rasta – hrana i piće te ljekarničko poslovanje, s očitom potvrdom na tržištima i rezultatima koji su rekordni, čini se da, što se asortimana tiče, dezinvestiranje ima svoje limite, te se ovom transakcijom najvjerojatnije proces završava. Pokrenut je prije oko tri i pol godine te je Atlantic do prošlogodišnje prodaje brenda dječje prehrane Bebi i zaključno s aktualnim pronalaskom strateškog partnera za lokaciju Mirna, već izašao iz segmenta sportske i aktivne prehrane, zatim kozmetike i proizvoda za osobnu njegu te dodataka prehrani, kao i distribucije vode u galonima.

Komentirajte prvi

New Report

Close