Austrijska kompanije Gittis Naturprodukte GmbH, najveći proizvođač organske dječje hrane u Austriji, svih vrsta ekoloških proizvoda od žitarica i hrane za posebne prehrambene potrebe. preuzela je od Atlantic Grupe proizvodnu lokaciju Mirna u Sloveniji, s 50-ak zaposlenika. Cijena ovog preuzimanja, uobičajeno, nije poznata, no očekuju se ulaganja novog vlasnika i daljnji razvoj u sklopu brendova organske dječje hrane i proizvoda od žitarica, za domaće i međunarodne velike igrače, trgovačke lance te tradicionalne i startup tvrtke s kojima surađuju.
Naime, prema jučerašnjem Atlanticovu priopćenju preko Zagrebačke burze, potpisanim ugovorom o kupoprodaji s obitelji Pöll, uime Gittis Naturprodukte, zaključena je transakcija kojom austrijska kompanija preuzima ukupnu proizvodnu lokaciju sa zaposlenicima s ciljem njezina daljnjeg razvoja. Novi strateški partner dugoročno planira punu aktivaciju lokacije Mirna, ali kako navode i ulaganja u njezin daljnji tehnološki razvoj te zaposlenike, što prema Atlanticu predstavlja izvrsnu perspektivu za lokaciju.
Pronađeno dobro rješenje
S ovom je transakcijom Atlantic pronašao rješenje koje je već godinu dana tražio za lokaciju i zaposlenike – pogon i poslovanje svojedobno preuzeto u sklopu velike akvizicije tvrtke Droga Kolinska, kasnije transformirano, ali čija je budućnost ostala neodređena, odnosno nedorečena nakon što je u sklopu nastavka procesa dezinvestiranja non-core djelatnosti, slijedom smjernica razvoja korporativne strategije, lani prodao sam brend dječje prehrane
Bebi koji se u Mirni i proizvodio. Kupac – srbijanska Nelt Grupa, sustav je s čak 4000 zaposlenika te operacijama na 11 tržišta u Europi i Africi, a proizvodi navedenog brenda na lokaciji Mirna već više od 35 godina plasirani su na tržišta Rusije i ostatka ZND-a.
Kupnjom brenda Nelt Grupa proširila je svoje međunarodno poslovanje. No, s obzirom na ukupne kapacitete pa tako i da raspolažu vlastitim pogonima i ekspertizom u proizvodnji dječje hrane, postojeća proizvodna lokacija za brend Bebi locirana u Mirni u Dolenjskoj izostala je iz kupoprodajnog ugovora, što je poznata činjenica.
Komuniciran je i podatak kako će to Atlantic ‘zaokružiti’ i pomiriti interese, a to se sad u punom smislu potvrđuje kao ‘win-win’ za više partnera.
Rješenjem je ugovoreno prijelazno razdoblje u kojemu će se Bebi asortiman i dalje proizvoditi u navedenom pogonu, no tijekom kojeg će prodavatelj navedenog brenda, istodobno vlasnik lokacije koji je i odgovoran poslodavac, pronaći adekvatan angažman proizvodnih kapaciteta i stručnih kompetencija na toj proizvodnoj lokaciji, dakle, na primjerenom alternativnom asortimanu.
Tako je tvornica tijekom prijelaznog razdoblja nastavila uslužno proizvoditi Bebi asortiman žitarica, a za pogon i zaposlenike rješenje se, prema Atlanticu, tražilo kroz nekoliko alternativnih mogućnosti, bilo za proizvodnju prigodnog asortimana unutar Atlantica, ili za suradnju s adekvatnim strateškim partnerom.
Na kraju je pronađeno, tvrde, idealno rješenje u obitelji Pöll, vlasnicima ugledne austrijske tvrtke osnovane 1957., s proizvodnjom dječje hrane, cerealija i barova u središtu poslovanja, koja je izrasla u “relevantnog proizvođača i partnera brojnim međunarodnim kupcima”.
Ključni generatori rasta
Preostaje još tek pitanje je li poslovna politika u dijelu izlaska iz spektra Atlanticova non-core biznisa ovime ispunjena.
Naime, dok je grupacija na liniji istodobnog snažnog fokusiranja na područja koja predstavljaju ključne generatore rasta – hrana i piće te ljekarničko poslovanje, s očitom potvrdom na tržištima i rezultatima koji su rekordni, čini se da, što se asortimana tiče, dezinvestiranje ima svoje limite, te se ovom transakcijom najvjerojatnije proces završava. Pokrenut je prije oko tri i pol godine te je Atlantic do prošlogodišnje prodaje brenda dječje prehrane Bebi i zaključno s aktualnim pronalaskom strateškog partnera za lokaciju Mirna, već izašao iz segmenta sportske i aktivne prehrane, zatim kozmetike i proizvoda za osobnu njegu te dodataka prehrani, kao i distribucije vode u galonima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu