U sklopu 'roadshowa' u Londonu u četvrtak je otvorena knjiga upisa hrvatskih eurooobveznica kojima će Vlada refinancirati oko četvrtine od 5,2 milijarde eura duga cestarskih tvrtki.
Iako je u trenutku pisanja ovog teksta proces još bio otvoren, doznajemo da hrvatsko izaslanstvo koje predvodi ministar financija Zdravko Marić, a u njemu je i guverner HNB-a Boris Vujčić, s investitorima dogovara dospijeće od 12 godina, u siječnju 2030. Očekuje se da će iznos dosegnuti 1,275 milijardi eura, oko 9,6 milijardi kuna. Prinos bi mogao biti unutar tri posto, s kuponom od 2,75 posto. Najnovije zaduženje bit će praktički bez premije što nije neuobičajeno, kaže dobro upućeni izvor.
No, realizira li se pod tim uvjetima, bit će to najdulje i najjeftinije međunarodno izdanje. Prema pisanju Reutersa, upis provode Banca IMI (investicijska grana Intese SanPaolo)/Privredna banka Zagreb, Barclays i JP Morgan. Premijer Andrej Plenković u četvrtak je rekao da se pregovara o refinanciranju otprilike 1,3 milijarde eura dugova kako bi se produljila ročnost i snizile kamate.
"Vjerujem da će rezultati razgovara koje vode ministar Marić i kolege ovih dana i u Londonu, i u Frankfurtu, i u Milanu i u Amsterdamu i danas ponovno u Londonu rezultirati kvalitetnim refinanciranjem i nastavkom konsolidacije cestovnog sektora, a bez posezanja za čuvenom monetizacijom", rekao je. Upućeni smatraju da bi se država već prije idućeg ljeta opet mogla uputiti na tržište obveznica budući da u 2018. neće biti većih otplata javnog duga, ali bi zato moglo doći do popravljanja rejtinga sa sadašnje razine Ba2/BB/BB.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu