NPOO je jedinstvena prilika za turizam

Autor: Marija Crnjak , 16. veljača 2022. u 06:33
Foto: Unsplash

Digitalnu transformaciju pandemija ubacila u petu, a fondovi EU dati će financijsku podršku.

Turistički biznis još nije svladao digitalni ključ u hotelsku sobu i direktan buking na stranicama organizatora putovanja, a za samo par godina imat će vrlo slabu konkurentsku prednost ako se ne uključe u metaverse i nabave naočale ne za proširenu, nego dvostruku stvarnost. Digitalnu transformaciju pandemija koronavirusa ubacila je u petu, a fondovi Europske unije uskoro će joj dati i financijsku podršku, zbog čega je ovo jedinstvena prilika, i što prije treba pripremiti projekte za tendere. Zaključili su to sudionici konferencije održane u utorak u organizaciji udruge Pametni turizam, preko domaće EMPL platforme.

Misija udruge Pametni turizam je pomoći hrvatskom turizmu da strateški koristi tehnologije na korist turistima i djelatnicima, ali i da ti tehnološki projekti donose rezultate, a ne da budu svrha sami sebi, kako je istaknula Martina Lucić Čanak, suosnivačica udruge, konzultantica za turizam i komunikacije te suosnivačica startupa Equinox Vision. Ivan Ilijašić, predsjednik udruge i direktor tvrtke Orioly predstavio je rezultate istraživanja koje je njegova tvrtka napravila kroz 6 mjeseci među 600 turističkih agencija u Hrvatskoj. Zaključak je da naše agencije ne zaostaju značajno za onima u drugim europskim zemljama, no to su i dalje vrlo niske razine digitalizacije.

“Pokazalo se da samo 17 posto agencija koje smo uključili u istraživaje, a u Hrvatskoj posluje ukupno oko 1.100 agencija, ima uslugu izravne rezervacije, što je za agencije važan alat koji im omogućuje bolji promet, stvaranje brenda, racionalno upravljanje troškovima bez marži velikih organizatora putovanja. Agencijama koje su nove na tržištu buking preko velikih sustava kao što je TripAdvisor isplati se da budu vidljiviji na tržištu, no veliki OTA-evi nisu njihovi prijatelji, nisu im posvećeni i nije dobro oslanjati se samo na njih. Također, čak 28 posto agencija s kupcima komunicira samo preko telefona ili maila, web stranice im nisu ažurirane, što daje dojam nepouzdanog partnera,” kazao je Ilijašić, koji smatra da je sada najbolji trenutak za digitalni iskorak.

Goran Mrvoš, predsjednik uprave Infosita koji je razvio digital experience platformu, istaknuo je veliku važnost integracije poslovnih, internih procesa kroz digitalnu transformaciju u turizmu, što će unaprijediti i poslovanje i odnose s gostima. “Važno je povezati postojeće platforme, kako korisnik ne bi morao gubiti energiju i vrijeme dok unosi podatke u više sustava. Ideja je povezivanje s ciljem stvaranja veće vrijednosti,” rekao je Mrvoš.

Da će veliku ulogu u digitalnoj transformaciji odigrati novac iz fonda za Nacionalni plan oporavka i otpornosti istaknuo je Dejan Lugonja, predsjednik uprave tvrtke Eventrify, koja je osmislila i razvila event platformu EMPL, u suradnji s partnerima turističkim agencijama.

Njihov primjer pokazao je da izvori financiranja postoje ako su projekti dobro postavljeni, naime Eventrify je u 3 godine dobio svih deset tendera za bespovratna sredstva EU na koja se prijavio, uključujući i novac Fonda za regionalni razvoj. Razvili su event platformu koja integrira 12 odvojenih usluga koje međusobno komuniciraju, a od ostalih platformi poput Zooma i Teamsa osim sadržajem razlikuju se i po većoj pouzdanosti.

“Imali smo stopostotnu prolaznost na tenderima jer smo angažirali stručnjake iz različitih domena, a proces je uključio jako puno edukacije, od dizajna do produkcije, a autori projektnih prijedloga su se morali ponašati kao IT-evci. Sada je najbolje vrijeme da se pokrenu projekti, ili samostalno ili uz pomoć partnera, kako bi bili spremni do jeseni, kad se najavljuju natečaji”, kaže Lugonja.

Komentirajte prvi

New Report

Close