Novom strategijom Zalando se želi vratiti na ‘stare staze’

Autor: Josipa Ban , 14. ožujak 2024. u 07:08
Suosnivači i suizvršni direktori Zalanda Robert Gentz i David Schneider/DRAŽEN TOMIć/TOMICH PRODUCTIONS

Predviđaju da će im ukupna novčana vrijednost prodane robe i prihodi do 2028. porasti između 6 do 8 posto, a ove godine planiran je rast od 0 do 5 posto.

Zalando, najveća e-commerce platforma za modu i životni stil u Europi, predstavio je strategiju izgradnje ekosustava koja bi mu dugoročno trebala osigurati lidersku poziciju na europskom tržištu.

Strategija će biti usmjerena na dva stupa – na potrošače i poslovne partnere, otkrili su osnivači i izvršni direktori kompanije na konferenciji za medije koja je u njihovoj središnjici u Berlinu okupila novinare i investitore iz cijele Europe.

Usporavanje u 2022.
Ta strategija trebala bi vratiti njemačku internet platformu, osnovanu prije 15 godina, na stare staze dvoznamenkastih stopa rasta. Takav rast, naime, zaustavljen je 2022. zbog visoke inflacije i povratka kupaca u fizičke trgovine. Takvi trendovi, nastavljeni i u prošloj godini (zbog koronakrize 2021. je bila rekordna godina za Internet trgovinu) odrazili su se i na poslovanje Zalanda.

U 2023. GMV (ukupna novčana vrijednost prodane robe) pao je 1,1 posto na 14,6 milijardi eura. Prihod su pali 1,9 posto na 10,1 milijardu eura, dok je EBIT, odnosno operativna dobit, rasla 89, 67 posto na 349,9 milijuna eura. Glavni indikatori modne online platforme koja okuplja oko šest tisuća brendova odrazili su se na financijske rezultate. Prošle je godine broj aktivnih korisnika na Zalandu smanjen 3,2 posto s 51 na oko 50 milijuna.

Broj narudžbi je pao s 261 milijuna na 244 milijuna, no iznos je narudžbi ipak veći. Prosječna košarica na Zalandu iznosi 59,8 eura. Kompaniji koje je provela inicijalnu javnu ponudu (IPO) 2014. godine, a u Hrvatskoj je prisutna od ljeta 2021., sada ima novu strategiju rasta.

Ona koja je usmjerena na korisnike (B2C) temelji se na kvaliteti, širenju na segment životnog stila te na kreiraju sadržaja koji će istovremeno biti zabavan i inovativan. Druga, ona B2B, temelji se zapravo na brendu, odnosno platformi ZEOS (Zalando E-commerce Operating System).

Putem njega Zalando svoju infrastrukturu, softver i sve ostale usluge koje nudi otvara brendovima i trgovcima. Brendovi dakle više ne moraju razvijati svoju platformu za Internet prodaju, već online mogu prodavati putem Zalanda, s time da načinom prodaje i pristupom klijenata upravljaju po svojoj volji.

Otvoreni svim brendovima
“Proteklih 15 godina Zalando je izgradio jaku logističku i tehnološku platformu. Danas imamo mrežu od 12 skladišta, 20 centra za povrat robe, a na 25 europskih tržišta surađuju s 40 lokalnih dostavnih službi”, kaže David Schneider, suosnivač i jedan od izvršnih direktora Zalanda (uz Roberta Gentza).

Ovoj mreži od kraja prošle godine putem ZEOS-a pristup imaju svi brendovi, i mali i veliki. Neki, točnije 26 brendova, na to se već i odlučilo. Među njima su brendovi kompanije AWWG, Pepe Jeans…

Osnivači Zalanda uvjereni su da će im strategija kojom grade ecommerce ekosustav osigurati rast. Dugoročno, do 2028., predviđaju da će im GMV i prihodi rasti između šest do 8 osam posto.

Kratkoročno, odnosno ove godine planiran je rast od 0 do 5 posto. U novu će strategiju poslovanja uložiti jednako kao što su ulagali i do sada, oko tri posto godišnjih prihoda, otkrila je Sandra Dembeck, izvršna direktorica za financije Zalanda. 

Komentirajte prvi

New Report

Close