Damir Mihanović, predsjednik Uprave Croatia zdravstvenog osiguranja govori o rezultatima te kompanije, trendovima na tržištu osiguranja i planovima za nadolazeće razdoblje.
Podaci o premiji u prvih sedam mjeseci ove godine naspram istog razdoblja 2013. daju vama i Nadzornom odboru velike razloge za zadovoljstvo, zabilježili ste rast premije od 33,8 posto, a broj polica veći je čak 118 posto?
Razloga za zadovoljstvo vlastitim prodajnim rezultatima uistinu imamo. Već drugu godinu zaredom, usprkos krizi i problemima u okruženju, rastemo visokim stopama premda smo početkom godine čistili portfelj s višegodišnjim osiguranicima s kojima smo imali negativni tehnički rezultat. Da podsjetim, prošlogodišnji mjesec srpanj za nas ima veliku važnost, riječ je o izuzetno plodnom razdoblju koje smo obilježili ‘Akcijom života’ u zajedničkoj kampanji s našim partnerima iz dosi.hr. Kroz to razdoblje napravili smo snažan medijski i tržišni iskorak. U svega dvije godine svoj tržišni udio od 49,7 posto iz 2012. povećali smo na 54,4 posto u 2013. godini, odnosno na čak 62 posto u tekućoj 2014. godini. Ostvarili smo prvi dio našega cilja, u neživotnim osiguranjima ulazimo u Top 10 društava za osiguranje prema visini premije. Naš konačan cilj kojega želimo ostvariti uz pomoć i podršku našeg osnivača i vlasnika Croatia osiguranja i Adris grupe je ambiciozan – želimo postati peto društvo za osiguranje po veličini u Republici Hrvatskoj. Zajedno s Upravom Croatia osiguranja dogovaramo niz mjera i projekata koje će nam pomoći u ostvarenju navedenoga cilja.
CZO je nedavno izašao iz portfelja države i postao dio financijski vrlo moćne grupacije. Možete li otkriti planove, kako će nova matica podržati dugoročni razvoj CZO-a?
Novi vlasnik Adris grupa unosi u naše poslovanje dodatnu ozbiljnost, inovativnost i dinamičniji pristup tržištu. Adris je jedan od najvećih investitora u hrvatsko gospodarstvo te ima bogato iskustvo u regionalnom širenju i rastu na međunarodnom tržištu. Stoga sam uvjeren sam da će Adris grupa našem društvu dodati novu vrijednost i potaknuti regionalno širenje naših proizvoda i usluga.
Negativni trendovi na razini industrije na premiji dobrovoljnih zdravstvenih osiguranja zaustavljeni su lani. U odnosu na 2012. rasla je 4,5 posto na 249 milijuna kuna, no još je ispod rekorda iz 2008. kada je ugovoren 281 milijun. Što je veći problem – kriza i velika nezaposlenost ili zakonodavac koji sputava razvoj ovog sektora jer ne provodi zakon?
Na žalost, upravo ovi podaci nas najviše brinu. Ne možemo biti u potpunosti zadovoljni i spokojni s našim postignućima dok određeni konkurenti iz industrije padaju visokim dvoznamenkastim stopama. To je znak za alarm na razini industrije. Kriza i velika nezaposlenost, ali i zakonodavac koji kasni s reformama i ne prilagođava se europskim direktivama jedan su od najvećih razloga zašto ovaj sektor, često istican kao veliki potencijal, još nije doživio svoj puni razvoj. Od ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju pozivamo da se poštuju prihvaćene europske direktive i usvojeni zakon po kojima posluju društva za osiguranje u RH. Usprkos svim problemima, vjerujemo u bolju budućnost u sektoru osiguranja iz razloga što su građani shvatili svu problematiku u kojoj se mogu naći ukoliko nemaju dobrovoljno zdravstveno osiguranje te prihvaćaju odgovornost o vlastitom zdravlju.
Je li pogodovanje zakonodavca Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje, koji na dopunskim osiguranjima u nelojalnoj konkurenciji godišnje prikupi oko dvije milijarde kuna premije, razlog što brojni europski osiguravatelji, iako su unatrag godinu dana ishodili dopusnicu Hanfe, još uvijek nisu aktivni, ne nude police zdravstvenih osiguranja?
S velikom pažnjom i odobravanjem smo pratili medijske najave novoga ministra zdravlja da je izdvajanje dopunskog zdravstvenog osiguranja iz poslovanja HZZO-a u samom vrhu prioriteta nadležnoga ministarstva te ćemo s uvažavanjem i strpljenjem čekati ostvarenje tih najava s početkom 2015. godine.
Stav aktualne politike koja kreira zakone je da ‘dobrovoljna zdravstvena osiguranja ne možemo prepustiti u potpunosti samo utjecaju tržišta jer bismo tako kao osiguranici mogli biti stavljeni u položaj da netko zarađuje na našoj bolesti’. Je li to dugoročno održivo s obzirom na gubitke u zdravstvu, ali i praksu koju promovira EU?
Upravo suprotno – sloboda tržišnog natjecanja je pokretačka snaga tržišnog gospodarstva. Tržišno natjecanje kontinuirano potiče društva za osiguranje na unapređenje svojih proizvoda i usluga. Pojava konkurencije u dopunskom zdravstvenom osiguranju dovela je do razvoja proizvoda dopunskog zdravstvenog osiguranja sa širim osiguravateljnim pokrićem, primjerice pokrićem B liste lijekova. Stoga je potrebno u što skorije vrijeme, komercijalnim osiguravateljima osigurati jednake mogućnosti pristupa i opstanka na tržištu kao i državnom HZZO-u. Svrha poštivanja zakona i propisa nije isključivo zbog zaštite poduzetnika, već se stvaranjem jednakih uvjeta poslovanja te utvrđivanjem dopuštenih sredstava za međusobno natjecanje štiti tržišno natjecanje, što u konačnici donosi dobrobit osiguranicima.
Za nedavne promocije nove internetske stranice CZO-a najavili ste kako ćete uskoro na tržište plasirati nekoliko novih proizvoda. Je li vrijeme za konkretniju objavu o čemu je riječ?
Croatia zdravstveno osiguranje kao nositelj certifikata kvalitete ISO 9001 usmjereno je na kontinuirano mjerenje i unapređenje zadovoljstva naših 150.000 osiguranika. Prepoznavajući potrebe naših osiguranika i drugih građana Hrvatske nudimo i nadalje ćemo nuditi niz atraktivnih osiguravateljnih proizvoda koje namjeravamo predstaviti u narednom razdoblju. Osim prepoznavanja osiguravateljnih pokrića koji su našim građanima potrebni, omogućili smo im i “kapilarnu” dostupnost naših proizvoda putem jedinstvene mreže naših partnera poput Zagrebačke banke, Privredne banke Zagreb, Erste banke, Splitske banke, Hypo banke, Hrvatske poštanske banke, Istarske kreditne banke, Slatinske banke, Croatia banke, Hrvatske pošte, Wustenrot stambene štedionice te putem web shop-ova poput dosi.hr i kompare.hr ali i mnogih drugih. Ono što već sada mogu najaviti, a što nam je omogućeno posljednjom izmjenom Zakona o osiguranju – naši osiguravateljni proizvodi će se konačno moći kupiti putem cjelokupne zastupničke mreže Croatia osiguranja.
Ispunit ćemo plan
S kakvim očekivanjima gledate na kraj godine, koliko bi mogla dosegnuti premija i kakav bi zaključni učinak poslovanja CZO-a mogao biti?
Optimistični smo. Neupitno ćemo ispuniti naše zacrtane planove te se poslovno usmjeravamo na 2015. godinu koja bi, po svemu sudeći, trebala biti izuzetno važna u našem daljnjem razvoju i liderskom pozicioniranju.
Iskustvo zlata vrijedi
CZO je sudjelovalo u ovogodišnjem projektu Poslovnog dnevnika “Iskustvo zlata vrijedi” kojim se željelo osnažiti svijest ukupne javnosti o problematici zapošljavanja osoba s invaliditetom u Hrvatskoj. Kakva iskustva nosite iz te suradnje?
Iznimno smo ponosni što smo kao tvrtka imali priliku sudjelovati u ovom hvalevrijednom projektu. Osobama s invaliditetom, na trenutno opterećenom tržištu rada, dodatno je otežano zapošljavanje ponajviše zbog predrasuda o lošijem obavljanju radne obveze. No današnji uvjeti kao i brojni primjeri osoba s invaliditetom koje uspješno svladavaju izazove u poslovnim branšama najbolji su pokazatelj da se kod odabira kandidata treba voditi za ravnopravnošću. Od prvoga rujna na radnu praksu dolazi nam kolega Željko Kalinić koji je već svojim dosadašnjim uspjesima kao diplomirani ekonomist i polaznik poslijediplomskog studija na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu dokazao svoju kvalitetu i upornost ka radnom uspjehu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu