Alternativni izvori financiranja i njihovi oblici bili su light motiv konferencije Zagrebačke burze i mirovinskih i investicijskih fondova održane prošlog tjedna u Rovinju.
Jedno od novosti na tržištu kapitala u svijetu, a konačno i kod nas, svakako je takozvani crowdfunding. Riječ je o tome da malim iznosima kapitala veliki broj ulagača financiraju projekt koji je uglavnom u stadiju razvoja. Crowdfunding odlikuje internetska platforma koja osigurava dobru komunikaciju potencijalnih ulagača i vlasnika projekta u koji se ulaže. Za informiranje potencijalnih ulagača promotori projekta koriste društvene mreže poput Facebooka, Twittera i LinkedIna.
U svijetu ulagača novi crowdfunding drži se potencijalno dobrom platformom za privlačenje velikog broja građana u poduzetništvo te širenje baze potencijalnih investitora na skupine koje nisu tradicionalno sudjelovale u projektima inicijalnih javnih ponuda i sličnih oblika ulaganja. A kako to zaista funkcionira pokazao je sudionicima konferencije Hannes A. Takacs, partner u tvrtki CAPMEX na primjeru plastičnih satova za čiji je razvoj bilo potrebno pribaviti 100.000 dolara. Crowdfundingom je prikupljeno 10 milijuna dolara kapitala za razvoj proizvoda, a u njemu je sudjelovalo 68.929 ulagača koji su postali novim vlasnicima projekta. Inače, 2009. crowdfundingom je uloženo ukupno 530 milijuna eura da bi se do 2012. razvojem sustava i njegovom popularizacijom taj iznos popeo na 2,2 milijarde eura.
Europska unija stoga je odlučila donijeti zakon kojim bi se reguliralo tržište tog tipa ulaganja. Zakon o crowdfundingu je u javnoj raspravi od 5. listopada, a do kraja godine očekuje se njegovo donošenje. Europska komisija je ocijenila da je takav propis potreban kako bi se omogućilo ulaganje koje je puno jeftinije od izlaska na klasično tržište kapitala, odnosno na burze, jer kako smo napomenuli za crowdfunding potrebni su tek jednostavna internetska aplikacija i platforma koja povezuje ulagače i vlasnike projekta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu