Informacija kako je Polestar najavio prodaju u Europi svog tek drugog modela ponovno je aktivirala priče o ovoj vrlo zanimljivoj marki vezanoj za Volvo, koja proizvodi isključivo električne automobile visoke klase.
Prije svega, pitanje je imaju li budućnost ili ne. Volvo je prije koji dan objavio kako će prestati financirati razvoj ove marke, ali s objašnjenjem kako ona ima blistavu budućnost i stoga ne treba više pomoć takve vrste. Obzirom da znamo da ovo nije najbolje vrijeme za električna vozila nismo sigurni pili li Volvo naopako ili zaista ima povjerenja u marku koja je do sada nudila samo jedno vozilo. Međutim, dolazi i drugo, Polestar 4.
Tako je objavljeno kako se Polestar 4 u Njemačkoj može naručiti po osnovnoj cijeni od 61.900 eura, za što se dobiva Long Range Single Motor s 200 kW (272 KS) i dometom do 610 kilometara. Dvostruko snažniji Long Range Dual Motor stoji najmanje 69.900 eura i trebao bi prijeći do 580 kilometara, piše Index.
Švedski električni brend, koji pripada Geely Groupu, napravio je veliku pomutnju kada je u pitanju predstavljanje novih modela. Do sada je u svojoj ponudi imao samo jedno vozilo, Polestar 2. Crossover limuzina, pozicionirana u srednjoj klasi i na tržištu od 2020. godine, do kraja prošle godine prodana je oko 160.000 puta. Uspješan model.
Sestrinski model Volva EX90
Polestar je zapravo dugo želio imati drugo vozilo u prodaji, Polestar 3. SUV sportskog stila u segmentu luksuzne klase sestrinski je model potpuno električnog Volva EX90. Međutim, u industriji nije neuobičajeno da se prethodne najave odbace, pa su tako Porsche s električnim Macanom i Audi s Q6 e-tronom kasnili više od godinu dana. Polestar/Volvo također je bio zauzet razvojem softvera dulje od očekivanog.
Proizvodnja Polestara 3 uskoro će početi u Chengduu u Kini, umjesto u SAD-u. Prva vozila očekuju se u Europi početkom ljeta. U drugoj polovici godine američka tvornica u Ridgevilleu, u Južnoj Karolini, preuzima štafetu i opskrbljivat će sjevernoameričko i europsko tržište Polestarom 3.
SUV dugačak 4.90 metara i dalje se temelji na Volvovom SPA-u 2 (Scalable Product Architecture), dodatno razvijenoj verziji SPA platforme motora s izgaranjem. Integrirana je baterija od 111 kWh koja omogućuje doseg od preko 600 kilometara. Launch Edition može se naručiti u Austriji i košta 89.900 eura.
Polestar 4 sa 600 km autonomije
Polestar 4, koji stiže ovog ljeta, zatvorit će jaz između Polestara 2 i 3 kao SUV coupé. Međutim, Polestar 4 ne dijeli platformu s Polestarom 3, već se temelji na Geelyjevom SEA-u (Scalable Electric Architecture). Osnovna verzija ima pogon na stražnje kotače i 200 kW/272 KS te bi također trebala prijeći preko 600 kilometara.
U verziji s dva motora dostupna je dvostruko veća snaga. U oba slučaja kapacitet baterije je 102 kWh. Posebna značajka Polestar 4: nema stražnji prozor, nego se unazad gleda pomoću kamere. Model će se u početku proizvoditi u Geelyju, u zaljevu Hangzhou u Kini, a od sredine 2025. i u Busanu, u Južnoj Koreji.
Iste godine švedska marka na dnevnom redu ima Polestar 5. Elegantna, pet metara duga sportska limuzina usko se temelji na studiji Precept prikazanoj 2020. i stoji na drugačijoj, trećoj platformi. Razvijen je u Engleskoj, u potpunosti je izrađen od aluminija, u potpunosti se može reciklirati i smatra se prvom Polestarovom “in-house” arhitekturom (800 volti).
U Hrvatsku dolaze tijekom godine
Odgovarajući pogon izgrađen je u Göteborgu, u Švedskoj. Samo stražnji motor proizvodi enormnih 450 kW. Zajedno s prednjim motorom od 200 kW, Polestar 5 ima impresivnih 650 kW/884 KS. Okretni moment bi trebao biti 900 Nm.
A što je s prodajom u Hrvatskoj? Prema informacijama, Polestar se još “premišlja” kako se najbolje predstaviti na manjim europskim tržištima, ali je sigurno kako će to odlučiti tijekom ove godine. Najizvjesnija je suradnja s tvrtkom VCAG koja ionako već sada zastupa sve marke korporacije Gelly, uključujući i Volvo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu