Raspoloženje potrošača u Njemačkoj pogoršano je u lipnju, odražavajući procjene o slabljenju kupovne moći i posustajanju gospodarstva pod pritiskom podignutih troškova zaduživanja, pokazali su podaci grupe za istraživanje tržišta GfK.
Očekivanja građana za primanja, a posebno za gospodarstvo ponovo su pogoršana u posljednje vrijeme, utvrdio je GfK u studiji o potrošačkoj klimi u mjesecu na izmaku.
Istraživači sa sjedištem u Nuernbergu objavili su mjesečna istraživanja o raspoloženju i potrošnji njemačkih građana.
“Trenutno kretanje raspoloženja potrošača ponovo pokazuje pojačanu nesigurnost”, rekao je GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Buerkl.
“To se, među ostalim, očituje i u opetovanom jačanju sklonosti štednji u ovom mjesecu”, dodao je.
U proteklih osam mjeseci raspoloženje potrošača blago se poboljšavalo iz mjeseca u mjesec, no u lipanjskoj anketi GfK prvi puta u više mjeseci prognozira lagano pogoršanje.
Tvrdokorno visoka inflacija u najvećem europskom gospodarstvu, koja trenutno iznosi oko šest posto, “zamjetno nagriza kupovnu moć građana i sprječava privatnu potrošnju da pruži pozitivan doprinos”, rekao je Buerkl.
No, kako je dodao, inflacija trenutno posustaje, što bi moglo signalizirati bolje dane.
Na raspoloženje potrošača također utječe sukob unutar vladajuće koalicije oko predloženog zakona o grijanju kućanstava, koji predviđa zamjenu sustava s pogonom na fosilna goriva ekološki prihvatljivijima.
Zabrinutost zbog potencijalnih početnih troškova novih sustava grijanja koči ulaganja u drugim područjima, navodi GfK.
Kućanstva obuhvaćena anketom očekuju slabiju kupovnu moć u ovoj godini, s obzirom na nepopustljivo visoku inflaciju koju povećanje plaća neće nadoknaditi.
Znatno su pesimističnija i u prognozama za gospodarstvo, s obzirom na kontinuirano povećanje ključnih kamatnih stopa u eurozoni.
Njemačko gospodarstvo kliznulo je u prvom tromjesečju u recesiju, koja se očitovala i u rezultatima eurozone, a Europska središnja banka poručuje da još nije završila s podizanjem kamatnih stopa, unatoč slabljenju aktivnosti.
GfK svaki mjesec provodi anketu među približno 2.000 građana za potrebe istraživanja raspoloženja potrošača. Rezultati su uzeti iz GfK-ova istraživanja Consumer Climate MAXX-a koje je naručila Europska komisija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu