Konzumacija piva u Njemačkoj nastavila je silazni trend započet prije pandemije koronavirusa, priopćio je Savezni ured za statistiku u Wiesbadenu u utorak. “Nakon laganog porasta potrošnje 2022. u usporedbi s razdobljem pandemije, u prvom polugodištu ove godine potrošnja je opet pala čime je nastavljen trend započet prije pandemije”, priopćio je Savezni ured za statistiku.U usporedbi s istim razdobljem prošle godine potrošnja je pala za 2,9 posto na 4,2 milijarde litara piva. To je istodobno 12,2 posto manje nego prije deset godina. Pivari su daljnji pad potrošnje piva povezali s inflacijom koja ruši životni standard te neuobičajeno hladnim vremenom ovog proljeća u Njemačkoj.
Suzdržavanje od potrošnje
“Zbog visoke inflacije se sve više ljudi suzdržava od izdataka u ugostiteljskim objektima što se osjeća i na smanjenju prihoda u turizmu”, priopćio je Njemački savez pivara. Za oko 1500 pivovara u Njemačkoj, od čega se većina može kategorizirati pod manja i srednja poduzeća, i ova godina, prema priopćenju, znači još jednu godine borbe za preživljavanje. “Eksplodirajuće cijene koje su počele rasti tijekom korona krize, a i dalje su rasle nakon početka rata u Ukrajini, dovode mnoge pivare na rub stečaja”, stoji u priopćenju udruge.
Statistike ne obuhvaćaju bezalkoholno pivo, no prema posljednjim podacima za prošlu godinu konzumacija tog piva u posljednjih deset godina se udvostručila. U Njemačkoj se na tržištu nalazi oko 600 marki domaćeg piva koje se proizvodi po tzv. pravilu o čistoći piva iz srednjeg vijeka prema kojem se za proizvodnju piva ne smije upotrebljavati ništa drugo osim slada, kvasca, hmelja i vode. Pivo je sezonsko piće čiju konzumaciju i prodaju karakterizira skok u toplijim mjesecima godine, potom pad u jesen i zimi.
Prodaja silaznom trendu
Veliki ljetni događaji, poput Svjetskog nogometnog prvenstva, obično snažno povećavaju potrošnju piva. Taj učinak je uglavnom izostao tijekom Svjetskog prvenstva u nogometu koje je održano u Kataru tijekom zime. Unatoč popularnosti piva u Njemačkoj, prodaja tog pića je u silaznom trendu. Njemačka federacija pivara očekuje da će cijela 2023. biti godina puna izazova. Među razlozima za teškoće u poslovanju pivari navode visoke troškove za sirovine, energiju, poluproizvode i zaposlene. Uz trošak plina i struje, drastično je poskupio pivarski slad i materijal za pakiranje, upozorili su ranije proizvođači. Visoki pritisci na troškove vjerojatno će utjecati na potrošačke cijene, poručuje industrija, a mnoge pivovare su u pokušaju da održe profitne marže već podigle cijene ove godine.
Tržište piva pretrpjelo je velik pad u 2020. i 2021., a prodaja se tek malo oporavila prošle godine. Domaća prodaja porasla je za četiri posto u odnosu na 2021. Unatoč tom porastu Nijemci su kupili pet posto manje piva nego prije pandemije. Od ukupne prodaje piva, 82,5 posto je za domaću potrošnju, prenosi Reuters.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu