Ni u ovoj nas godini nisu zaobišli brojni ekonomski i geopolitički izazovi koji nas oblikuju kao industriju i povećavaju nesigurnost u poslovnom okruženju. Inflacija je i u 2023. bila u središtu pozornosti zbog pritiska na troškove i adekvatno upravljanje cijenama proizvoda na tržištu osiguranja, a njeni glavni pokretači kao što su rastuće cijene energenata, manjak radne snage i kvalificiranih radnika istaknuli su se kao ključni poslovni rizici.
Paralelno, geopolitičke nestabilnosti su i dalje u svom punom zamahu što još jednom dokazuje činjenicu da se kao industrija trebamo brzo prilagođavati na sve izazove i spremno na njih odgovoriti.
Cijene auto dijelova rastu i do dva puta više od inflacije što je uzrok porasta iznosa prosječne štete do čak 20 posto. Analize pokazuju kako hrvatski građani plaćaju skuplje dijelove u odnosu na znatan dio EU zemalja, a bez jasnog razloga zašto je to tako.
Zdravstvena reforma donijela je problem rasta troškova zdravstvene zaštite što se odrazilo na rast cijena zdravstvenih usluga i premija zdravstvenih osiguranja. Nastavno na kontinuirane promjene u zdravstvenom sektoru i povećanje cijena zdravstvenih usluga potrebno je aktivno pratiti rizike vezane uz taj segment poslovanja.
Ovog ljeta svjedočili smo katastrofalnim olujama, poplavama i tučama koji su, nažalost, postali dio naše svakodnevice, a posljedica su klimatskih promjena. Osiguranja od katastrofalnih posljedica klimatskih promjena nisu podržana od strane državnih tijela pa u takvim situacijama osiguravajuće kuće, putem isplate šteta na temelju pokrića ugovorenih polica, osiguravaju građanima financijska sredstva kako bi lakše prebrodili velike štete s kojima se suočavaju. Osjetan je pritisak na troškove šteta neživotnih osiguranja, posebice motornih vozila i imovinskih osiguranja koji se povezuju s utjecajima tuče.
Naša je uloga kao osiguravatelja u kriznim situacijama ključna jer klijentima pružamo rješenja koja će njihovu budućnost učiniti sigurnijom, a u trenucima nevolje omogućujemo im pravovremenu i brzu uslugu kako bi lakše prebrodili teške životne situacije. Zbog toga u Allianzu kontinuirano implementiramo tehnološke inovacije u poslovanje testirajući umjetnu inteligenciju i napredne analitike u svim segmentima poslovanja.
Zadovoljstvo klijenata fokus je poslovanja u Allianzu. Stoga kroz automatizirane procese rasterećujemo prodajnu mrežu od manualnih radnji kako bismo klijentima pružili što kvalitetniju uslugu. Također, nastavljamo ulagati u razvoj prodajne mreže u vidu dodatnih partnera u ekskluzivnom i neekskluzivnom kanalu, kao i u edukaciju prodajne mreže kako bi se osigurala visoka razina kvalitete usluge i dodatno unaprjeđivali standardi koji će pratiti razvoj novih proizvoda i usluga.
Uz sve izazove, industrija osiguranja ostaje dinamično područje koje se prilagođava promjenama i traži inovativna rješenja. Pravilnim upravljanjem rizicima, ulaganjem u tehnologiju i fokusiranjem na potrebe klijenata, moguće je prevladati izazove i ostvariti održiv rast u budućnosti.