Nakon uragana, problemi s osiguranjem

Autor: Tomislav Pili , 17. rujan 2017. u 22:00
Priznaju samo fizička oštećenja/REUTERS

Pokazuje se da poduzetnicima malo znače police zaštite od prekida poslovanja.

Američki poduzetnici iz Teksasa i Floride koje su poharali uragani Harvey i Irma sada muku muče u naplati šteta kod osiguravajućih kuća.

Poduzetnici koji su godinama plaćali osiguranje od prekida poslovanja zbog prirodnih katastrofa neugodno su se iznenadili nakon predaje zahtjeva za isplatom odštete. Kako navodi Reuters, jedan od njih je Thomas Arnold, vlasnik optičarske trgovine iz Teksasa koju je morao zatvoriti na pet dana zbog obližnje poplave nakon Harveya. No, američka podružnica švicarske osiguravajuće kuća Zurich Insurance Group ne želi isplatiti odštetu jer trgovina nije fizički oštećena.

Arnoldu je ovo već drugo neugodno iskustvo s osiguranjem od prekida poslovanja. Prije devet godina nije dobio odštetu nakon što devet dana nije bilo struje nakon uragana Ike. Zahtjev za odštetom planira podnijeti i trgovac Hondinim automobilima kojem je Harvey uništio 600 vozila, odnosno 95 posto zaliha.

"Vrlo sam znatiželjan kako će to proteći", kaže vlasnik Allen Paul. Inače, izgubljeni prihodi  poduzeća zbog prirodnih katastrofa sudjeluju sa značajnim udjelom u ukupnoj šteti nakon uragana. Tako je 2005. uragan Katrina uzrokovao isplatu 25 milijardi dolara osiguravateljnih odšteta. Od toga se devet milijardi dolara odnosilo na odštete zbog prekida poslovanja, pokazuju podaci tvrtke za procjenu rizika AIR.  

Komentirajte prvi

New Report

Close