Godina za nama, koju je u EU obilježio gospodarski zastoj, za Hrvatsku je bila nešto povoljnija nego za neke druge zemlje članice. Razlog tome prije svega je priljev sredstava iz europskih fondova te nedavno uvođenje eura i ulazak u Schengen čime su za Hrvatsku otvorene nove mogućnosti za razvoj unutar eurozone, kao i pristup dodatnim izvorima financiranja, uključujući monetarne operacije Europske središnje banke.
Iako stopa inflacije opada sporije od očekivanja, prema optimističnim prognozama Europske komisije, domaći BDP ove će godine porasti za 2,8 posto, što je druga najviša stopa rasta u EU, uz istovremeni rast investicija i zaposlenosti. Besprijekornom uvođenju nove valute početkom 2023. doprinio je cijeli bankarski sektor i, s ponosom možemo reći, da je Addiko banka već na sam prvi dan ove godine svojim klijentima i ostalim građanima osigurala nesmetan i bezbrižan prelazak na euro.
Prognoze za sljedeću godinu također ukazuju na stabilni rast BDP-a od nešto manje od tri posto i stabilnu stopu zaposlenosti, a glavni pokretači rasta trebali bi biti domaća potražnja i nastavak smanjenja inflacije prema dva posto, što će u najvećoj mjeri ovisiti o geopolitičkim kretanjima. U skladu s time u 2024. u Addiku očekujemo održavanje kreditne aktivnosti na razinama iz 2023. te daljnji rast u fokusnim područjima – modernim i brzim uslugama za građane i male i srednje poduzetnike.
Godina na izmaku, obilježena promjenjivim tržišnim okolnostima, još jednom je naglasila važnost agilnosti i spremnosti na prilagodbu, a upravo tehnološke inovacije postaju ključne za prilagodbu novim izazovima i potrebama klijenata. Zato nastavljamo ulagati u digitalnu infrastrukturu i procese koji će našim klijentima omogućiti financiranje bilo kada i bilo gdje im je potrebno. Iako se umjetna inteligencija već koristi u nekim aspektima bankarskog poslovanja, njezina primjena će u idućoj godini biti apsolutni trend, a time se očekuje porast broja i daljnji razvoj hibridnih ili potpuno virtualnih bankarskih usluga.
Tehnologija ne smije biti svrha sama sebi te je se ne smije stavljati ispred potreba korisnika. Ove godine je Addiko, primjerice, u tom pogledu napravio korak unatrag i nauštrb tehnologije prilagodio uslugu svojih brzih kredita potrebama klijenata. Umjesto potpuno digitalnog podizanja brzog gotovinskog kredita, klijentima smo ponudili hibridni kredit koji spaja digitalne i tradicionalne kanale – i na njega danas otpada više od polovice ‘online’ zahtjeva za kreditom. Ono što smo naučili i što je praksa potvrdila, je da je tehnologija ključ uspjeha, ali samo ako je u funkciji korisničkog zadovoljstva.
S porastom broja digitalnih bankarskih korisnika i intenzivnijeg korištenja pametnih usluga i alata, ne smijemo zaboraviti na financijsku pismenost koja je sada važnija nego ikada. Potreba za kontinuiranim financijskim opismenjivanjem nametnula se kao imperativ, pri čemu je dio odgovornosti leži na bankama kao pružateljima financijskih usluga.
U Addiku naročiti naglasak stavit ćemo na edukaciju djece i mladih kako bi osnovna znanja stjecali od najranije dobi i prirodno razvili dobre navike financijske odgovornosti. Poticanje financijske pismenosti shvaćamo kao strateški cilj i na tome ćemo kontinuirano nastaviti raditi i u budućnosti.