Početak pandemije u prvim mjesecima 2020. sve nas je zatekao. Teško da je netko tada očekivao takav utjecaj javnozdravstvene i gospodarske krize koja nikoga nije zaobišla. Bankarski sektor nije izuzetak te se morao brzo prilagoditi, kao i građani koji su morali mijenjati svoje navike.
Dogodila se općenito jedna ubrzana konverzija od tradicionalnog bankarstva temeljenog na odnosu ‘šalterskog djelatnika’ i korisnika prema sve većoj korištenju digitalnih usluga. Kaže se da se najveći pomaci mogu postići upravo u nesigurnim vremenima, jer nas neizvjesnost prisiljava na brzu prilagodbu. Pandemija koronavirusa dodatno je potaknula bankarski sustav da se jače fokusira na svoje digitalne kanale, ojača financijsku pismenost korisnika i općenito snažno razvija inovativna digitalna rješenja. S druge je strane korisnike natjeralo da počnu više koristiti bankarske usluge iz udobnosti svojeg doma.
Ova kriza samo je potvrdila važnost digitalne transformacije i moram reći da sam ponosan na to što je Addiko banka već davno taj put ucrtala u svoju strategiju, pa smo tako i dalje jedina banka na hrvatskom tržištu koja je razvila potpuno digitalan proces odobravanja i isplate kredita kroz Addiko Virtualnu poslovnicu koja je u jeku pandemije proslavila svoj prvi rođendan. Posljednjih nekoliko mjeseci iskoristili smo da ju dodatno unaprijedimo i ponudimo još bolje korisničko iskustvo. Upravo to je smjer u kojem će se bankarstvo, ali i druge industrije nastaviti razvijati. Bankarska industrija će i u sljedećoj godini nastaviti snažno ulagati u digitalna rješenja koja omogućuju fleksibilniju prilagodbu potrebama korisnika svojih usluga. Također, uvjeren sam da će mnoge kompanije, ako ne i čitave industrije, nakon što smo imali priliku testirati rad od kuće, to omogućiti i nakon prestanka pandemije. Ulagat će se u digitalnu transformaciju svih aspekata rada i života, a neke nove navike usvojene u ovom izazovnom razdoblju će se zasigurno zadržati.