Izlazak na tržište Sjedinjenih Američkih Dražava za hrvatske tvrtke je velika prilika koju su zasad iskoristile kompanije u farmaceutskoj industriji, proizvodnji oružja i IT-u. Radi se o tržištu koje može puno pružiti, uz uvjete poslovanja koji su s jedne strane jendostavniji od onih u Hrvatskoj, no bez dobrog istraživanja tržišta moglo bi se upasti u neke zamke.
Pitanje cijene
Najbolju priliku imat će oni koji u SAD donesu nešto čega nema, najviše bi mogli zaraditi oni koji imaju premium proizvod po dobroj cijeni, mnogima se prilika otvara ekpanzijom usluga online prodaje preko Amazona, a u Americi bi mogli uspjeti i dobri ćevapi. Sve se to moglo čuti na konferenciji “Proširite poslovanje na tržište SAD-a” koja se održala u srijedu u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca, Veleposlanstva SAD-a, te tvrtki Armatus Prudentia i američkog Trans-Atlantic Market Developmenta. Organizatori se nadaju da će ovo biti tek prvo u nizu edukativnih događanja u HUP-u.
“Mnogo je razloga zbog koji se isplati investirati u SAD-u, i to je ključno tržište za sve koji namjeravaju širiti svoje poslovanje globalno. U ukupnom izvozu Hrvatske, SAD ima relativno nizak udjel, izvozimo lijekove i pištolje, no kako izgleda nova zvijezda će biti naš IT sektor. Na američkom tržitu zapravo je već 50-ak malih kompanija koje tamo rade ozbiljan posao i vjerujem da će mnogi od njih uspjeti”, kazao je Mihael Furjan, predsjednik HUP-a i predsjednik uprave Plive, kojoj je američko tržište najvažnije u izvozu lijekova.
Teva pak 45 posto svojih ukupnih prihoda ostvaruje u Americi. Furjan je također iskoristio priliku i zahvalio bivšem Veleposlaniku SAD-a u Hrvatskoj, Bobu Kohorstu, koji je ubrzao proces ukidanja dvostrukog oporezivanja hrvatskih poduzetnika koji posluju u SAD-u. Potpisivanje tog ugovora bit će ogroman pomak, i uz napredak u programu viza olakšat će poslovanje.
Mark Fleming, Charge d’ Affairs u Veleposlanstvu SAD-a u Hrvatskoj istaknuo je kako je Amerika i dalje najprivlačnije mjesto za poslovati u svijetu.
“Uspjeh američkog tržišta snažno utječe na sva ostala svjetska tržišta i nudi najveću radnu snagu, resurse te raznolikost kultura i ideja. Mnoge hrvatske tvrtke već sada posluju na tržištu SAD-a poput Sestan Bucha, STEMI-a, Orqe, Infobipa, Infinuma, DOK-ING-a,“ kazao je Fleming.
Istraživanje tržišta
Mauro Lukić, diirektor tvrtke Armatus Prudentia sve one koji se spremaju u SAD upozorio je da prije svega treba napraviti dobro istraživanje tog ogromnog tržišta.
“Iako je jedan jezik i jeran pravni sustav, svaka federalna država funkcionira kao zaseban entitet sa svojim pravima i obvezama. Također, važno je dobro vidjeti vlastite mogućnosti, imate li obrtna sredstva za ispuniti sve što s eod vas očekuje, jeste li kadrovski pripremljeni”, kaže Lukić.
Emir Avdić, predsjednik Uprave Trans-Atlantic Market Developmenta poručio je da je važno razraditi i dobru marketinšku i prodajnu strategiju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu