Američki korisnici kreditnih kartica uštedjeli su posljednjih godina 16 milijardi dolara na naknadama zahvaljujući strožoj regulativi.
Ipak, i dalje postoji problem agresivne naplate dugovanja te visokih troškova, objavio je u svom izvješću američki regulator, Ured za financijsku zaštitu potrošača (CFPB). Nakon uvođenja izmijenjene zakonske regulative 2009. godine, u jeku financijske krize, potrošači su uštedjeli sedam milijardi dolara na kartičarskim naknadama između 2011. i 2014. godine, stoji u izvješću objavljenom u četvrtak. Istovremeno, naknade su pojeftinile u prosjeku za 20 posto nakon što je zakon zahtijevao da visina naknada bude "razumna i proporcionalna".
Zanimljiv je podatak da su potrošači izbjegli plaćanje devet milijardi dolara naknada za prekoračenje dopuštenog ograničenja. Naime, regulativa zahtijeva od kartičarskih kuća da obavijeste korisnike o naplati naknade u slučaju prekoračenja. Izvješće naglašava kako su problemi na kartičnom tržištu primijećeni kod kartičara koji naplatu dugovanja prepuštaju specijaliziranim tvrtkama. Osim što često posjeduju neprecizne podatke o dužnicima, takve tvrtke dužnike kontaktiraju i po 15 puta dnevno kako bi naplatili dug. Problem su i visoke kamate, koje mogu dosezati i do 25 posto godišnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu