Pametni telefon pokazao je dominaciju i kao najpoželjnije sredstvo plaćanja. Koristi ga 81 posto ispitanika najnovijeg istraživanja MasterIndex koje je u studenom prošle godine za Mastercard provela agencija Improve.
Uz to, mladi i imućniji građani polako mijenjaju sredstva plaćanja. Tako pametni sat kao sredstvo plaćanja koristi 30 posto mladih i 31 posto osoba s visokim primanjima. Kartice i dalje zadržavaju popularnost.
Preferira ih 84 posto ispitanika, osobito visokoobrazovani i oni s višim primanjima. Gotovina ne gubi na značaju, preferira je 72 posto ispitanika. Baš zbog različitih preferencija, trgovci trebaju diversificirati platne metode.
“Za 95 posto građana važno je da trgovac nudi različite metode plaćanja. Trgovci koji su toga svjesni otvaraju prilike za povećanje prihoda i izgradnju vjernosti kupaca.
Uređaji poput pametnih telefona i pametnih satova sve više zauzimaju središnje mjesto u svakodnevnim financijskim transakcijama, što od trgovaca zahtijeva prilagodbu u realnom vremenu. Inovativne tehnologije plaćanja, dakle, više nisu samo potencijal, već konkretna potreba koja oblikuje tržište i očekivanja potrošača”, kazala je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.
Oko četiri posto građana spremno je koristiti čip ili neki drugi uređaj ugrađen u tijelo, baš u svrhu plaćanja, dok bi tri posto građana u tu svrhu koristilo kućanske aparate kao što su hladnjak i perilica za rublje.
Hrvatska je 2019. godina dobila svoj prvi ‘cyberprst’, točnije Šibenčanina Denis Periša, koji je tih dana puno medijske stupce čipom koji je stavio u palac, a koji mu je služio bankovna kartica, osobna iskaznica i putovnica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu