Američki tehnološki sektor strah od recesije ipak nije značajno preplavio, pokazala su ovotjedna izvješća dviju tehnoloških divova. Alphabet, matična tvrtka Googlea, izvijestila je o više od 15 milijardi dolara neto dobiti u prvom tromjesečju ove godine i blago povećanim prihodima te najavila otkup dionica u iznosu 70 milijardi dolara.
Neto dobit Alphabeta u prvom je tromjesečju iznosila 15,05 milijardi dolara i bila je za 8,5 posto manja nego u istom razdoblju godine ranije, pokazuje financijsko izvješće. Istodobno, prihodi su mu uvećani tri posto, na 69,79 milijardi dolara.
’Skromno povećanje’
Kompanija je izvijestila da je potražnja za uslugama u oblaku porasla u prvom tromjesečju, ali da je Googleova prodaja oglasa blago pala, drugo tromjesečje zaredom. Prodaja oglasa tako je smanjena na 54,55 milijardi dolara u odnosu na isto razdoblje prošle godine, nakon pada u četvrtom tromjesečju za 3,6 posto. Tvrtka je u međuvremenu zbog straha od recesije nastojala zadržati čvrstu kontrolu nad troškovima, pa je u siječnju odlučila ugasiti oko 12.000 radnih mjesta.
Glavna financijska direktorica Ruth Porat investitorima je putem konferencijske veze poručila kako očekuje da će kapitalni izdaci ove godine biti “skromno povećani” u odnosu na 2022. godinu. Američka tehnološka kompanija Microsoft izvijestila je da je u prvom ovogodišnjem tromjesečju ostvarila 18,3 milijarde dolara neto dobiti, što je za 9,5 posto više nego godinu ranije, ponajviše zahvaljujući dobrom poslovanju računalstva u oblaku i softvera za produktivnost Office.
Prihodi Microsofta u tom su razdoblju porasli za sedam posto, na 52,9 milijardi dolara, nadmašivši procjenu analitičara od 51,02 milijarde dolara, pa je cijena njjegove dionice porasla 8,3 posto u elektroničkom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta.
Zasluga Officea
Analitičari su očekivali da će tmurne ekonomske prognoze loše utjecati na Microsoftovo Windows poslovanje, koje uvelike ovisi o prodaji osobnih računala, a koja je u prethodnim kvartalima padala. No, pad prodaje u tom segmentu bio je manji od njihovih očekivanja te je Microsoft izvijestio o prihodu ostvarenom u tom segmentu od 13,3 milijardi dolara. Procjene analitičara bile su 12,9 milijardi dolara.
Softver za produktivnost, koji uključuje prodaju softvera Office i oglašavanja na društvenoj mreži za poslovno umrežavanje LinkedIn, također je nadmašio očekivanja analitičara s prihodom od 17,5 milijardi dolara. Većinu prihoda Microsoft ostvaruje prodajom softvera i usluga računalstva u oblaku.
Međutim, ove godine taj je tehnološki div završio na naslovnicama zbog suradnje s OpenAI-jem, tvorcem ChatGPT-a te nadogradnjom tražilice Bing tehnologijom umjetne inteligencije. Izvršni direktor Microsofta Satya Nadella rekao je investitorima da kompanija ima više od 2500 korisnika usluge Azure-OpenAI te da je AI integriran u široku lepezu proizvoda.
Bing, koji se dugo natjecao s tražilicom Google, sada ima 100 milijuna korisnika dnevno i bilježi skok broja preuzimanja od kada je dodan AI, naveo je Nadella.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu