Otkako je u Hrvatsku euro uveden kao službena valuta, uslijedio je niz usporedbi cijena proizvoda u Hrvatskoj i drugim zemljama, osobito u Sloveniji.
Trgovački lanac na upit Večernjeg lista oglasio se o razlijama u cijenama svojih proizvoda u ove dvije zemlje. Ističu da na formiranje cijena u nekoj zemlji utječu mnogobrojni čimbenici, od iznosa stope PDV-a, trošarina, troškova analiza proizvoda, logističkih troškova i slično.
“U slučaju usporedbe cijena u slovenskom i hrvatskom Lidlu, stopa PDV-a na hranu u Sloveniji iznosi 9,5 posto, dok je u Hrvatskoj stopa 5 posto za dio proizvoda (kruh, svježe meso i riba, jaja, voće i povrće, jestive masti i ulja, dječja hrana, ulošci i tamponi koje čine cca 10% našeg ukupnog asortimana ), a za ostatak je 25 posto. Što se tiče usporednog računa iz oba Lidla koji je objavljen u nekoliko hrvatskih medija, čak 8 od 10 proizvoda s navedenog računa iz slovenskog Lidla ima stopu poreza 9,5 posto, a u Hrvatskoj 25 posto. Radi se o razlici od čak 15,5 postotnih poena. Nadalje, Hrvatska plaća povratnu naknadu na PET ambalažu u iznosu 0,07 eura što se reflektira na proizvode kao što su mineralna voda i sokovi”, navodi Lidl.
Nadalje napominju da u Sloveniji jeftiniji i benzin i dizel, što čini razliku u logističkim troškovima za dostavu robe.
Pritom napominju i da je Hrvatska značajno razvedenija od Slovenije.
“Transportno je zahtjevna zbog specifičnog geografskog oblika te logistika uključuje i otoke, što je dodatan izazov”, navode u priopćenju.
“Neki od čimbenika koji su doveli do globalnih poremećaja su i cijene sirovina, dobavljivost robe, porast cijena logistike, porast cijena struje i plina te općenitih troškova poput održavanja, utjecaj rata u Ukrajini te posljedično visoka inflacija. Maloprodajne cijene određenih proizvoda rasle su u skladu s rastom nabavnih cijena, ali i ostalim čimbenicima koji su utjecali na kretanja na globalnim tržištima, ali i ovdje želimo naglasiti kako porast ulaznih cijena naših dobavljača nismo slijepo prelili na naše kupce, već smo s izuzetnom pažnjom i brigom korigirali cijene, upravo kako ne bismo dopustili da naši kupci osjete svu težinu inflatornog pritiska koji se pojavio”, stoji dalje u pojašnjenju Lidla Hrvatska.
Također tvrde da Lidl Hrvatska nije povećavao cijene prilikom prelaska na euro.
“Cijene proizvoda iz redovnog asortimana Lidla preračunate su iz kuna u eure prema pravilima matematičkog zaokruživanja (bez neopravdanog povećanja cijena) ili u korist kupca. Također, kako bi potvrdili transparentan odnos prema kupcima, Lidl je pristupio Etičkom kodeksu kojim se utvrđuje način postupanja poslovnih subjekata u svrhu pouzdanog i transparentnog uvođenja eura, s ciljem stvaranja povjerenja i sigurnog okruženja za potrošače. U okviru dosadašnjih nadzora inspekcije, u Lidlu Hrvatska nije utvrđeno neopravdano dizanje cijena”, poručili su.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu