‘Lex Generali dokaz da bi neki još dogovor o cjenicima’

Autor: Božica Babić , 11. studeni 2013. u 22:01
Marijan Ćurković, nekadašnji predsjednik Uprave CO/ Ž. Bašić/PIXSELL

Strah industrije od liberalizacije tržišta nije utemeljen, ocjenjuje bivši šef Croatia osiguranja.

Hrvatska industrija osiguranja ima strah od liberalizacije obveznih autoosiguranja koji nije utemeljen, ustvrdio je to Marijan Ćurković, nekadašnji predsjednik Uprave Croatia osiguranja, na 11. Danima osiguranja u Rovinju.

Svoju ocjenu ilustrirao je nedavnom odlukom, nazvao ju je "Lex Generali", kojom je Generali osiguranju bez obrazloženja Upravni odbor Hrvatskog ureda za osiguranje uskratio pravo na jednomjesečno izdavanje zelene karte, odnosno prodaju polica obveznih autoosiguranja. "Lex Generali najbolji je dokaz da u mislima osiguratelja još nije sazrelo uvjerenje da više nema dogovaranja cjenika autoosiguranja", ocijenio je Ćurković.Upozorio je i na ishitrenu izmjenu i dopunu Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, u koji je ugrađeno više kaotičnih rješenja. Po njemu hrvatski osiguratelji imaju rok od 60 dana za isplatu nespornog dijela odštete, dok za istovjetnu vrstu nezgode osiguratelji iz ostalih članica EU imaju rok od 90 dana.

Dvojnost rokova iznjedrit će brojne probleme. Zakon, nadalje, iz osiguranja isključuje vlasnika, odnosno vozača koji je sudjelovao u prometnoj nezgodi s neosiguranim vozilo. Ako nezgodu s takvim vozilom izazove vozač koji ima urednu policu autoosiguranja, zakonodavac i njega kažnjava jer ne može od svoga osiguratelja dobiti punu odštetu. Posljedice obijesne vožnje, odnosno vozača, zakon sankcionira tek ako postoji pravomoćna presuda. Samo ta tri primjera dostatna su, zaključuje Ćurković, za novu, ali mudriju i mirniju izradu zakona.I Irena Ročan iz Hrvatskog aktuarskog društva govorila je o neprovedbi liberalizacije autoosiguranja.

Liberalizacija je nužnost, propušteno je pet godina i sada se u mogućoj žurbi u traženju modela, upozorila je, ne smije dogoditi anarhija nego odgovoran pristup. Na autoosiguranjima se ostvaruje najveća premija, lani je iznosila 2,74 mil. kn, a u pričuvi je  4,5 milijardi, no rezanje cjenika polica za 30 posto dovelo bi do nedostatka sredstava za pokriće mogućih posljedica, naglasila je Ročan. Prema podacima Europske udruge osiguratelja u prekograničnoj prodaji osigurateljnih proizvoda, na autoosiguranjima se ostvaruje samo 0,2 posto tržišnog udjela, a na imovini oko 2,3 posto, rekao je Časlav Žaja iz CO. Dosad je 25 društava i 90 zastupnika kod regulatora ishodilo dozvolu za rad na hrvatskom tržištu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close