Krajem prosinca prošle godine su 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala ukupnu bruto premiju u iznosu od 9,05 milijardi kuna, što predstavlja rast od 3,4 posto u odnosu na prosinac 2016., pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
U skupini neživotnih osiguranja, koja čini 67,53 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u prosincu lani u odnosu na isti mjesec 2016. porasla je za 4,68 posto, na 6,1 milijardu kuna. U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija porasla je za 0,76 posto, na 2,94 milijarde kuna, pokazuju podaci HUO-a.
1,9 mlrd.
kn iznosi auto osiguranje kao najsnažniji segment
Auto police
Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem prosinca u iznosu od 2,05 milijardi kuna ili 0,32 posto višom u odnosu na isto razdoblje 2016. godine. U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom nešto većom od 1,9 milijardi kuna.
2,2 mlrd.
kn iznosi premija u životnom osiguranju
Taj je iznos premije za 0,19 posto viši nego u prosincu 2016. godine, a tijekom prošle godine sklopljeno je ukupno 2.105.148 polica obveznog autoosiguranja, odnosno 15.226 polica ili 0,73 posto više nego u godini ranije. U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem prosinca u iznosu od 2,2 milijarde kuna, što je za 1,04 posto manje u odnosu na premiju iz prosinca 2016. godine. Prošle godine najveći je tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 26,91 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 2,44 milijarde kuna.
18,07 posto
udjel je Allianza u životnim osiguranjima
Snaga CO-a
Drugi je Allianz s 1,15 milijardi kuna premije, odnosno 12,66 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc s 915,18 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 10,11 posto.
Croatia osiguranje je prošle godine zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 31,13 posto, uz premiju od 1,9 milijardi kuna, dok je u segmentu životnih osiguranja također bilo na prvom mjestu s udjelom od 18,15 posto, odnosno s 533,5 milijuna kuna premije. Drugo mjesto u životnim osiguranjima zauzeo je Allianz s udjelom od 18,07 posto i premijom od 531,3 milijuna kuna, dok je u segmentu neživotnih osiguranja na drugom mjestu bio Euroherc s udjelom od 14,96 posto i premijom od 915,2 milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu