Prošla godina donijela je preokret na tržištu osiguranja: većina osiguravatelja napustila je 30-ak godina star sustav računanja rizika za teretna vozila te na Hrvatsku počela gledati kao jedinstvenu zonu osiguranja, što je dijelu prijevoznika prepolovilo cijene polica.
Vozači osobnih automobila profitirali su od individualizacije polica obveznog osiguranja i veće palete proizvoda, pokazalo je istraživanje tržišta obveznog osiguranja koje je provela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN). Agencija je ocijenila da je to tržište, na kojem 13 osiguravatelja godišnje zaračuna 2,2 milijarde kuna premije, a prosječna polica dosegne oko tisuću kuna, "kompetitivno i dobro strukturirano". Dodaju da su vidljive pozitivne promjene u smislu širenja palete proizvoda i usluga među društvima za osiguranje čime se potrošačima proširio izbor.
Kraj diskriminaciji
Gledanjem na Hrvatsku kao jedinstvenu zonu rizika, umjesto dosadašnjih sedam zona, više od polovice osiguranja prestalo je diskriminirati prijevoznike prema registracijskim oznakama zbog čega su oni "iz" Daruvara plaćali oko 12.000 kuna, a iz Zagreba ili Krapine istu policu 22.000 kuna. AZTN je ranije upravo upozoravao na tu nelogičnost ističući da prijevoznike obilježava nacionalni ili okvir tržišta EU, a ne regionalni, pa Agencija smatra da te promjene "mogu pozitivno utjecati na konkurentnost pojedinih prijevoznika na hrvatskom te tržištu Unije". Kod osobnih automobila, kod kojih 2013. unutar iste zone rizika praktično nije bilo razlike u visini premije, tri godine kasnije osiguravatelji uvažavaju klase vozila što je rezultiralo većim razlikama u cijenama i većim izborom zahvaljujući individualizaciji polica.
Zanemarena dob
Naime, uveden je niz novih kriterija za izračun police poput, ranije zanemarene, dobi osiguranika jer su iskustva pokazala da su vozači u 30-im i 40-im godinama najmanje rizična skupina za razliku od mladih. Osim dobi, pojedini osiguravatelji uvažavaju proizvođača i tehničke karakteristike vozila u nizu premijskih razreda, a neki odobravaju bonus veći od 50 posto uz mogućnost prijenosa na članove obitelji ili obrt što ukazuje na diferenciranost polica, ističe AZTN. Inače, na tržištu obveznog auto osiguranja najveći osiguravatelj je Croatia osiguranje, slijede Euroherc i Jadransko te Allianz Zagreb.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Bravo, konacno ali bilo je i logicno …
da vidimo velikog gazdu da li ce i dalje imati DA tablice u svojem voznom parku.
Daruvarski sam zet i tast je davno mi rek’o da će na kraju slomiti na stanovnicima Daruvara. Banke tj leasing kuće će opet naći povoljniju varijantu za njih. npr. ko kupovina flote vozila, pa samim tim i kupovina registracija za flotu vozila. Lupaj po glavi stanovnika..
nitko ne komentira da su premije osiguranja čista lova za osigravajuća društva, kod nekih kada nastane osigurani slučaj, imate priliku upoznati svu njihovu pravnu službu, procjenitelje i vještake, uvijek vas nasanjkaju, jer im je svima u interesu platiti i vratiti što manje od uplaćenih premija, osobno vozim na DA tablicama, ne radim ništa što navodi kolega u gornjem postu, ali ta cijena je još uvijek visoka za ono što dobijemo u slučaju nezgode, da je drugačije onda bi mi vozili Maybache, a oni radili u kontejnerima, za sada su oni u staklu, a mi prosječno vozimo 13 godina stare automobile, o tome svi političari,AZTN, šute k’o …………
Šteta. Baš sam volio DA registracije jer bi po njima odmah uočio agresivnog vozača koji vožnjom odmah pokazuje da vozi tuđi auto kojega ne pazi niti održava. Sad će tih registracija nestati a budale ostaju na našim ulicama…
Uključite se u raspravu