Korisnici banaka sve manje lojalni, a telekomi nude rješenje

Autor: Bernard Ivezić , 18. rujan 2013. u 12:02
Thinkstock

Korisnici banaka nikad nisu bili manje lojalni, a traže bržu i jednostavniju uslugu izjavio je predsjednik Uprave Asseca SEE Piotr Jelenski na otvaranju konferencije New Banking Vision 2013.

Korisnici banaka nikad nisu bili manje lojalni, a traže bržu i jednostavniju uslugu izjavio je predsjednik Uprave Asseca SEE Piotr Jelenski na otvaranju konferencije New Banking Vision 2013. u Rovinju. Dodao je da IT u bankarstvu igra sve važniju ulogu.

Jacques Behr, izvršni direktor francuske softverske tvrtke koja se bavi sigurnosnim rješenjima Ingencio navodi da je dobar primjer kako IT utječe na bankarstvo iTunes.

"Možda ga ne doživljavate kao kreditnu karticu, ali to je zapravo novi sustav naplate koji je nastao kao posljedica razvoja tehnologija kao što su big dana, novi internetski servisi, pametni mobiteli i drugih tehnologija", kaže Behr.

Maciej Witucki, predsjednik i izvršni direktor poljskog operatora Orangea kaže da bi telekomi trebali prestati biti pružatelji NFC usluga i postati pravi partneri bankama.

"Vjerujem da telekomi mogu preuzeti dio retail, odnosno maloprodajno bankarstvo, i to za određeni dio populacije, a zauzvrat bankarima omogućiti da ostvare prihod na dodatnim uslugama od tih korisnika", kaže Witucki.

Ističe da je točno da će banke time izgubiti dio retail bankarstva, ali dobiti veći potencijal i lojalnije korisnike. Kaže da će to otvoriti dosta pitanja za regulatore, posebno nakon financijske krize.

"Ali mislim da je veća opasnost da se nećemo dovoljno brzo uspjeti prilagoditi toj novoj situaciji. Banke su trenutno poput uspavanih dinosaura, ali imaju mnogo potencijala da se same prilagode i tu je pitanja traženja obostrane koristi za koju vjerujem da postoji", kaže Witucki.

Navodi da k tome ta korist na nekim tržištima može biti i prostor za takmičenje. Spominje pri tome banke u Italiji koje imaju najveće provizije u cijeloj Europi pa je to velik prostor za ulazak konkurencije.

Alistair Newton, potpredsjednik istraživanja bankarstva i investicijskih usluga Gartnera kaže da se situacija više ne može obrnuti, jer sve se više bankarskih usluga konzumira izvan banaka.

"Danas je ključ u prepoznavanju potražnje, a nju stvaraju korisnici koji koriste društvene mreže i potiču veću transparentnost tržišta, daljnji razvoj interneta, smartphonei i način na koji ljudi komuniciraju danas, ekonomska nesigurnost i to što se sve digitalizira i zato je nužno ići u promjene", zaključuje Newton.

Komentirajte prvi

New Report

Close