U istom tržišnom okruženju dok jedni jedni strelovito povećavaju premiju dijelu konkurencije sustavno se ljuljaju poslovni temelji. To je aktualna slika trendova koji zaključno s mjesecom kolovozom 2015. ilustriraju (ne)uspjehe pojedinih društava u vrlo brojnoj i oštroj utakmici unutar industrije osiguranja.
6,4posto
pala je u kolovozu premija Euroherca
Prema podacima, koje redovito objavljuje krovna udruga industrije Hrvatski ured za osiguranje, između posljednja dva kolovoza titulu pobjednika u ugovaranju premije prisvojilo je Generali osiguranje. Svoj su učinak uvećali sa 250,5 milijuna kuna iz kolovoza 2014. na 350 milijuna kuna na kraju ovogodišnjeg kolovoza. Njihov rezultat u promatranom razdoblju dva i pol puta bolji je od ostvarenja drugoplasiranog društva po rastu premije s liste konkurencije koja ukupno broji 25 osiguratelja. Što je bio recept za ovakav skok?
100milijuna
kuna uvećana je u kolovozu na godišnjoj razini premija Generali osiguranja
"Stalna usmjerenost na zadovoljstvo korisnika pružanjem konkurentne ponude u kombinaciji s vrhunskom razinom korisničke usluge, rezultirala je solidnim ostvarenjima, osobito u segmentu životnih osiguranja. Uz vlastitu prodajnu silu, koja u kontinuitetu bilježi uzlazni trend, značajan je doprinos i naših pouzdanih partnera iz domene bankosiguranja. Nadasve, kada pridodamo i poticajna ostvarenja u imovinskim osiguranjima, ostvareni rezultat ogled je ispravnosti našeg poslovnog plana kojeg predano provodimo te očekujemo nastavak uspješnog poslovanja," komentar je Georga Engla, predsjednika Uprave Generali osiguranja. Podaci HUO-a otkrivaju da je 'raketni' pomak premije Generali osiguranju dala premija ugovorena na životnim osiguranjima, između dva kolovoza rasla je sa 75 na gotovo 163 milijuna kuna, dok je kod neživotnih osiguranja uvećana sa 175 na 187 milijuna kuna.
42milijuna
kuna veću premiju od one u lanjskom kolovozu imalo je Croatia zdravstveno osiguranje
Premijski skok u maniri Blanke Vlašić ostvarilo je i Croatia zdravstveno osiguranje. Na godišnjoj, kolovoškoj razini premija je rasla sa 117 na 159 milijuna kuna. Ljestvicu uspješnika nastavlja Erste osiguranje, društvo koje ne zna za gubitak premije. Iz godine u godinu nižu rast, a ovaj posljednji od lanjskog na ovogodišnji kolovoz ilustrira skok premije sa 100 na 134,7 milijuna kuna. Među top pet uspješnika uvrstili su se još Ergo i Triglav osiguranje. Ergo je među najmlađim društvima na hrvatskom tržištu osiguranja, osnovano je tek 2008. godine kao dio moćne njemačke Ergo grupe, jednog od najvećih osiguratelja u europskim okvirima.
34,7milijuna
kuna skočila je u kolovozu premija Erste osiguranja
Društvo, koje odvojeno posluje za životna i neživotna osiguranja, nekoliko godina istraživalo je 'puls' ovdašnjeg tržišta, da bi unatrag godinu dana na neživotnim osiguranjima ostvarilo rast premije sa devet na 27 milijuna kuna, što ga je vinulo na četvrtu poziciju pet najboljih. Istodobno, u životnim osiguranjima i dalje ne uspijevaju pronaći nišu, premija je u padu. Na kraju kolovoza 2014. iznosila je malo više od milijun kuna da bi ove godine pala na svega 678.550 kuna. Poredak prve petorke za razdoblje dva kolovoza zaključuje Triglav osiguranje, društvo koje na hrvatskom tržištu posluje gotovo pola stoljeća, a u promatranom razdoblju premiju je uvećalo sa 229 na 246 milijuna kuna.
18milijuna
kuna porasla je prošlog mjeseca premija Ergo osiguranja
U skupini društava koja su premijski pala izdvajaju se i dalje Euroherc, gdje je premija u odnosu na lani manja 6,4 posto, iznosila je 532 milijuna kuna te sestrinska tvrtka Jadransko osiguranje s padom od 10,4 posto pa je na kraju ovog kolovoza ugovorena premija tog društva dosegnula tek 330 milijuna kuna. Društvo im, također s gubitkom premije od 10,4 posto, radi Velebit osiguranje, kojemu je premija na kraju ovog kolovoza iznosila 36,5 milijuna kuna. Na razini ukupne industrije premija na životnim osiguranjima nastavlja visoki rast (17,09%), bila je iznad 1,97 milijardi kuna. Paralelno neživotna osiguranja su evidentirala premijski minus od tri posto, na 4,1 milijardu kuna. Zbroj kaže da je ukupna premija rasla 2,69 posto, na 6,12 milijardi kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Interesantno je da autor nije dao rezultate Croatia osiguranja i Allianza, koji su najviše padali. Politika ili strah? Uglavnom sad je jasno koliko se možemo pouzdati u informaciju koju dobijemo od Poslovnog dnevnika.
Uključite se u raspravu