Miroslav Kosović, kreativni direktor Sense Consultinga, u novom broju analitičke publikacije Konsenseus predstavlja trend digitalizacije bankarskih usluga uvodeći usput distinkciju između inovacija u pravom smislu te riječi te pukog praćenja trendova koje se u današnje digitalno doba ionako podrazumijeva. Premda se vodeći ljudi tradicionalno tromog i inovacijama nesklonog bankarskog sektora godinama opiru promjenama, u konačnici su shvatili da su se našli u već pomalo izlizanoj "Innovate or die" situaciji.
U publikaciji se navode rezultati istraživanja Innovation in Retail Banking 2013, a u kojem je sudjelovalo 148 banaka iz 66 svjetskih država. Rezultati pokazuju kako čak 60 posto banaka ima razrađenu inovacijsku strategiju, što se prije svega odnosi na tehnološke inovacije za racionalizaciju poslovanja i podizanja kvalitete usluge. Najčešće je riječ o mobilnoj tehnologiji, a rješenje iz te domene implementiralo je 77 posto ispitanih banaka. Svakako vrijedi istaknuti i da 76 posto banaka koje su sudjelovale u istraživanju vjeruje da su postale inovativnije, dok ih više od pola vjeruje da inovacije mogu značajno unaprijediti poslovanje, stoji u priopćenju Sense Consultinga.
Miroslav Kosović ističe da je ključni problem taj što su bankari obučeni da prepoznaju rizik te da ga smanje ili u potpunosti uklone, a što je dijametralno suprotno samoj biti inovacije. „Inovacija uvijek uključuje određeni rizik, a bankare se ohrabruje činiti suprotno: izbjeći rizik po svaku cijenu. Ujedno često pate od analizom uzrokovane paralize, odnosno uništavanja inovativnog okruženja pretjeranim analiziranjem. Banke mogu premostiti taj problem promjenom paradigme poslovanja što bi uključivalo napuštanje tradicionalnih pozicija te sinergiju s nebankarskim uslugama u cilju obogaćivanja korisničkog iskustva“, navodi Kosović.
U novom broju Konsenseusa ističe se i nužnost transformacije banaka koje bi od pukih čuvara novca trebale postati institucije koje na temelju baza podataka, analitike te kapitala svojim klijentima nude punu paletu usluga financijskog savjetovanja. Pritom bi digitalizacija trebala biti glavni alat za uvođenje inovacija te sredstvo olakšavanja implementacije inovativnih poslovnih modela, usluga i proizvoda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Banke i inovacije, ma dajte molim vas, ne me nasmijavati???!!! Kako može u postmoderno vrijeme jedna strogu univerzalistička institucija, kakove su banke, pretendirati na inovacije? Jedini prostor su upravo informatičke inovacije, kao tehnološka dopuna, dodatak, privjesak, modernizacija ect, koje nisu izrasle u inovativnom inkubatoru banaka.
Odlično je primijetio Kosović, kako inovacije uključuju rizik, a banke „žele izbjeći rizik po svaku cijenu“!!!!
A transformacija banaka iz „pukih čuvara novca“ i zahvalnih klijenata tržišta kapitala , u INOVATIVNA FINANCIJSKA DRUŠTVA, podrazumijevalo bi ne samo poslovanje na temelju, baze podataka, analitike, i financijskog savjetovanje, nego i kvalitativno i kvantitativno učešće u vlasništvu i poslovanju tvrtki.
No do toga smo daleko! Banke bi umjesto transformacije trebale raditi na tranziciji svog poslovanja inače se vrtimo u krug. Banke love vlastiti rep!!!
Uključite se u raspravu