Bankarski sektor prolazi kroz ubrzanu digitalnu transformaciju. Studija koju je provela međunarodna konzultantska kuća Horváth navela je ključne izazove s kojima se banke suočavaju u tom procesu transformacije, a sudionici istraživanja su kao izazove izdvojili brz razvoj tehnologije, povećanu potražnju za održivim proizvodima te nedostatak djelatnika.
U Europskoj uniji u razdoblju od 2008. do 2022. godine broj djelatnika na “tradicionalnim” radnim mjestima u bankama smanjen je za oko 22 posto. U isto vrijeme, u IT odjelima banaka broj novozaposlenih rastao je u prosjeku 8 posto godišnje, što je posljedica ubrzane digitalne transformacije kroz koju prolaze sve industrije, pa tako i bankarska.
Dva ključna izazova
Pokazalo je to istraživanje koje je provela međunarodna konzultantska kuća Horváth, u kojem je sudjelovalo više od 50 stručnjaka, znanstvenika i menadžera iz sektora bankarstva.
Cilj istraživanja je bio prepoznati ključne izazove s kojima se banke suočavaju u procesu digitalne transformacije, pri čemu su sudionici između ostalog naveli brz razvoj tehnologije, povećanu potražnju za održivim proizvodima, te nedostatak djelatnika, a posebno pad zanimanja mlađih generacija za rad u bankarskom sektoru.
“Kad govorimo o ljudskim resursima, prepoznali smo dva ključna izazova: kontinuirani nedostatak osoblja i stručnjaka, koji će se nastaviti pogoršavati i u bankarskom sektoru, te sve veća očekivanja od postojećih zaposlenika. Nužno je postojeće djelatnike sustavno educirati o novim tehnologijama, s obzirom da kvalitetno digitalno korisničko iskustvo postaje konkurentna prednost.
Banke trebaju dodatno uložiti u rješenja koja će odgovoriti na potrebe klijenata, a razvijanjem privlačnih i inovativnih proizvoda privući će i talentirane zaposlenike”, izjavio je Robert Ćuzela Piljac iz konzultantske kuće Horváth.
Prema istraživanju konzultantske kuće Horváth, oko 40 posto klijenata “tradicionalnog” bankarstva u ovom trenutku koristi najmanje jedan proizvod FinTech kompanija. Izdvojili su i podatak iz istraživanja iz Njemačke, prema kojem je prosječno razdoblje u kojem klijent ostaje u ugovornom odnosu s bankom sedam godina, dok je 2000. godine taj period iznosio prosječno 14 godina.
Uvođenje AI neophodno
Trendovi pokazuju da značajno raste broj klijenata koji sve rjeđe za pojedine usluge biraju odlazak u poslovnice, već primarno s bankom komuniciraju digitalnim putem, pa je i više od 60 posto ispitanih prepoznalo važnost digitalizacije u bankarskom sektoru.
Izdvojili su da je u razdoblju između 2018. i 2023. godine 34 posto svih procesa u bankama bilo automatizirano, a korištenje umjetne inteligencije vide kao ključan alat u poboljšanju bankarske usluge. Kao prednosti bankarskog sektora ispitanici su izdvojili povjerenje, pouzdanost i tradiciju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu