Iako cijena sirove kave probija sve rekorde, krajnji potrošači – barem za sada – neće osjetiti na vlastitom novčaniku sve osjetniji manjak te kulture.
Iako je tijekom svibnja cijena oslabila sa 1,75 dolara za pola kilograma na 1,53 dolara, ova godina donijela je nikad skuplju kavu. Uzrok skoku cijene je izrazito loša klimatska situacija u Brazilu, najznačajnijem svjetskom proizvođaču koji je pogođen sušom.Najlošije stanje upravo je u pokrajini Minas Gerais, poznatoj po uzgoju osobito kvalitetne sorte arabica te sjeveroistoku Sao Paula. Stoga Svjetska organizacija za kavu (ICO) već računa da će sljedeći urod u sezoni 2014./15. na globalnoj razini biti manji za dva milijuna vreća, odnosno 120.000 tona. Naime, osim smanjene proizvodnje s brazilskih plantaža, lošiji urod očekuje i Indonezija. Kolumbija i srednjoameričke države također ne mogu nadoknaditi manjak ponude jer je plantaže pogodio nametnik koji uništava cijele nasade.
Ako se prognoze ICO-a obistine, to će biti prvo smanjenje ponude sirove kave u posljednjih pet godina.Službeni podaci pokazuju da će Brazil ove godine na svjetsko tržište plasirati 32 milijuna vreća arabice, čak šest milijuna manje nego lani. Ipak, porast će ponuda nešto lošije i jeftinije sorte robusta. Kako navodi Deutsche Welle, predsjednik udruge brazilskih proizvođača kave Nakan Herzkowicz kaže kako je ove zime cijena porasla sa približno sto eura po vreći (60 kg) na 160 eura.Međutim, za rast cijene nije zaslužna samo suša, već i veletrgovci kavom. Shvativši da cijena polako raste, pojačano su kupovali čime je naravno i cijena još više narasla. Unatoč svemu, cijena za krajnje kupce ne bi trebala rasti jer su skladišta veletrgovaca trenutno prepuna kave. Osim toga, skladišta u Brazilu još uvijek mogu ponuditi kavu iz prošlih uroda, nešto jeftinije cijene od sadašnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.FRANCK- naš najveći dobavljač kave…..očito nema novaca .
Već treći put kafići produljuju račune za naplatu tzv. FAMOZNOG MARKETINGA,
iza kojeg se krije odobreni godišnji količinski rabat…. Treći put ?
Da- već je tri puta istekla valuta za plaćanje / 3 x 60 dana/ a FRANCK još nije
spreman isplatiti rabat od 2013. g kupcima kave ….koji se obavezao
isplatiti-ugovorno. Sramota. ….NIŠTA…šaljemo novu fakturu…valjda
će isplatiti novac …tko zna..!
Uključite se u raspravu